کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3050 برای استخراج اتریوم مناسب نیست

شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تحلیل‌های اخیر نشان می‌دهد کارت گرافیک انویدیا RTX 3050 گزینه‌ی مناسبی برای استخراج ارز دیجیتال اتریوم نیست.
تبلیغات

هنگامی‌ ‌که انویدیا کارت گرافیک جی‌فورس RTX 3050 را در نمایشگاه CES امسال معرفی کرد، برخی احتمالاً تصور می‌کردند که این محصول مثل سایر کارت‌ گرافیک‌های جدید توسط استخراج‌کننده‌های ارزهای دیجیتال خریداری خواهد شد. با‌این‌‌حال، تحلیل‌های اخیر نشان می‌دهد که این کارت گرافیک برای استخراج رمزارز مناسب نیست.

به گزارش تک‌اسپات، بر‌‌ اساس اعلام منابع چینی، کارت گرافیک جی‌فورس RTX 3050 با الگوریتم Lite Hash Rate انویدیا عرضه می‌شود که نرخ هش آن را از ۲۰ مگاهش‌برثانیه به ۱۲٫۵ مگاهش‌برثانیه کاهش می‌دهد و مصرف برق آن نیز فقط ۷۵ وات است. یکی از کاربران توئیتر با نام wxnod طی تحلیلی جداگانه، نتایج مشابهی را از عملکرد این کارت گرافیک منتشر کرده است. به گفته‌ی wxnod، نرخ هش RTX 3050 با مصرف برق ۵۷ وات معادل ۱۳٫۶۶ مگاهش است که این رقم نسبت به آمار به‌دست‌آمده از کارت گرافیک‌های مشابه از‌ جمله GTX 1060 یا Radeon RX 570 بسیار کم‌تر است.

به اعلام وب‌سایت ویدئوکاردز، با استخراج ارز دیجیتال توسط کارت گرافیک RTX 3050 حدود ۵۰۰ روز طول خواهد کشید تا این محصول هزینه‌ی ۲۵۰ دلاری خود را پوشش دهد.

AMD نیز اخیراً جدیدترین پردازنده‌ی گرافیکی رده‌پایین خود یعنی RX 6500 XT را با حافظه‌ی چهار گیگابایت عرضه کرده تا ماینرها را دلسرد کند. اگر گزارش‌های مربوط به نرخ هش پایین RTX 3050 پس از عرضه در ۲۷ ژانویه صحت داشته باشد، یا الگوریتم این کارت گرافیک کرک نشده باشد، احتمالاً به گزینه‌ی اول برای اجرای بازی‌های 1080p تبدیل خواهد شد. این کارت گرافیک همچنین از ری-تریسینگ (ردیابی پرتو) و DLSS نیز پشتیبانی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات