تمام کارت‌های گرافیک RTX 3050 ژاپن طی چند ساعت با قیمت ۴۰۰ دلار به‌فروش رفتند

یک‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کارت گرافیک‌ RTX 3050 انویدیا با قیمت ۴۰۰ دلار و بسیار بالاتر از قیمت وعده داده‌شده‌ (۲۴۹ دلار) در ژاپن عرضه و در عرض چند ساعت نیز تمام نسخه‌های آن فروخته شد.
تبلیغات

انویدیا ۲۴ دی ۱۴۰۰ از جدید‌ترین کارت گرافیک مقرون‌به‌صرفه‌ی خود به نام RTX 3050 رونمایی کرد؛ این کارت گرافیک اقتصادی برای علاقه‌مندان به دسکتاپ‌ها معرفی شد و به تمام مزایای کارت‌های رده‌بالای انویدیا مانند رهگیری لحظه‌‌ای پرتو، هوش مصنوعی و شتاب‌دهنده‌های پردازنده گرافیکی مجهز است. انویدیا هنگام معرفی این کارت‌ گرافیک، آن را ۲۴۹ دلار قیمت‌گذاری کرده بود.

Galakuro، عرضه‌کننده‌ی کارت‌های گرافیک وابسته به شرکت تایوانی Galax، روز جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ فروش کارت گرافیک‌ RTX 3050 را در ژاپن آغاز کرد؛ اما Galakuro بدون توجه به مقرون‌به‌صرفه بودن این کارت‌ گرافیک، قیمتی بالاتر از قیمت اعلام شده‌ی انویدیا برای فروش آن در‌‌ نظر گرفت.

Galakuro pricing

قیمت کارخانه‌‌ای RTX 3050 در ایالات متحده، ۲۴۹ دلار اعلام شده که برای محصولی اقتصادی قیمتی نسبتاً بالا محسوب می‌شود، اما این رقم همچنان از قیمت ۴۰۰ دلاری (۵۰٬۱۳۸ ین ژاپن)‌ اعلام‌شده از سمت Galakuro (در‌ واقع ۴۳۹ دلار با مالیات) برای فروش این کارت گرافیک در آمازون ژاپن، قیمتی گزاف به شمار می‌آمد؛ با‌ این‌‌ حال، به گزارش Tomshardware، تمام موجودی RTX 3050 در عرض چند ساعت به فروش رفت.

RTX 3050 کارت گرافیکی فانتزی با سرعت کلاک بسیار بالا یا سیستم خنک‌کننده‌ی پیشرفته‌ای نیست؛ این محصول انویدیا، کارت گرافیکی معمولی و ارزان‌قیمت است که از پردازنده‌ی گرافیکی نسبتاً گران‌قیمت GA106-150 با ۲٬۵۶۰ هسته CUDA، هشت گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 با رابط حافظه‌ی ۱۲۸ بیتی بهره می‌برد و به کمک سیستم خنک‌کننده‌ی ساده‌ی تک فن خنک می‌شود.

RTX 3050 مانند سایر کارت‌های گرافیکی سری RTX 30، چهار خروجی DisplayPort 1.4 برای نمایشگر و یک پورت HDMI 2.1 دارد.

باید توجه داشت که قیمت کارت‌های گرافیکی به‌طور کلی به دلیل بحران کمبود قطعات نیمه‌رسانا تا حدی افزایش پیدا کرده است و افزایش قیمت نسبت به قیمت کارخانه‌ای این دست از محصولات منطقی به نظر می‌رسد، از‌ طرفی پرداخت ۴۰۰ دلار بدون مالیات برای ژاپنی‌ها آنچنان غیرمعقول هم نیست، چراکه سخت‌افزار همیشه در این کشور با قیمتی نسبتاً بالا به فروش می‌رسد.

با قیمت‌گذاری Galakuro برای کارت گرافیک RTX 3050 انویدیا در ژاپن، بعید به نظر می‌رسد که این محصول با همان قیمت کارخانه‌ای ۲۴۹ دلاری انویدیا در ایالات متحده و مناطق دیگر عرضه شود. تخمین شما برای قیمت عرضه‌ی RTX 3050 در بازار ایالات متحده چقدر است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات