کارت گرافیک RTX 3050 انویدیا با قیمت ۲۴۹ دلار رونمایی شد

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
RTX 3050 جدیدترین کارت گرافیک مقرون‌به‌صرفه‌ی انویدیا محسوب می‌شود که مشخصات درخورتوجهی با برچسب قیمتی ۲۴۹ دلاری ارائه می‌دهد.
تبلیغات

پس از گمانه‌زنی‌های بسیار، انویدیا در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ کارت گرافیکی خوش‌قیمت خود به نام RTX 3050 را رونمایی کرد که درواقع می‌تواند برگ‌برنده‌ی این شرکت دربرابر کارت‌های گرافیکی هم‌رده AMD باشد. کارت گرافیک RTX 3050 مانند سایر اعضای خانواده، براساس معماری آمپر انویدیا ساخته شده است و پشتیبانی از فناوری ردیابی پرتو را در بازی‌ها با سرعت ۶۰ فریم‌برثانیه و رزولوشن 1080p نوید می‌دهد.

کارت گرافیک مذکور همراه با ۸ گیگابایت حافظه از نوع GDDR6 پیکربندی شده است و در بطن آن، هسته‌های تنسور نسل‌سومی انویدیا جای گرفته‌اند تا متعاقبا مواردی مانند ارتقای مقیاس DLSS مبتنی‌بر هوش مصنوعی را در این بازه‌ی قیمتی امکان‌پذیر کند.

به‌گفته‌ی مت وبلینگ، معاون بازاریابی جهانی جی‌فورس انویدیا، ۷۵ درصد از مشتریان هنوز از پلتفرم قدیمی GTX این شرکت استفاده می‌کنند؛ بنابراین، ارائه‌ی گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه و در‌عین‌حال قدرتمند نظیر RTX 3050، می‌تواند گیمرها را به ارتقای کارت‌های گرافیکی قدیمی‌شان مجاب کند.

مانند RTX 3060، هیچ مدل Founder's Edition یا به‌اصطلاح رفرنسی وجود ندارد؛ اما احتمالاً شرکای انویدیا این مدل را در آینده رونمایی و عرضه خواهند کرد. کارت گرافیکی جدید انویدیا درحالی‌که می‌تواند برای گیمرها جذاب باشد، عذاب‌آور نیز خواهد بود؛ زیرا همان‌طورکه می‌دانید، مدتی است که بازار با کمبود جهانی تراشه دست‌وپنجه نرم می‌کند و ماینرها و ربات‌های دلالان نیز این کمبود‌ها را دوچندان می‌کند. بنابراین، RTX 3050 نیز با محدویت‌های عرضه مواجه خواهد بود و افراد کمی بخت خرید آن را خواهند داشت. البته مشکلات به اینجا ختم نمی‌شود. برای مثال، بسیاری از کارت‌های گرافیکی انویدیا درحال‌حاضر بیش از سه برابر قیمت رسمی‌شان به‌فروش می‌رسند و طبیعتا کارت گرافیکی خوش‌قیمت تیم سبز نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات