انویدیا نسخه جدید گرافیک RTX 3080 را با ۱۲ گیگابایت حافظه معرفی کرد

سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا که پیش‌تر نسخه‌ی ۱۰ گیگابایت RTX 3080 را عرضه کرده بود، امروز نسخه‌ی ۱۲ گیگابایتی این گرافیک را نیز معرفی کرد.
تبلیغات

افزایش ۲ گیگابایتی حافظه‌ی گرافیک RTX 3080 که در سال ۲۰۲۰ عرضه شده بود، بسیار خوب است؛ چراکه از همین بابت با انتقاد مواجه بود. همچنین، این میزان حافظه با حافظه‌ی گرافیک RTX 3080 Ti هم برابری می‌کند. گرافیک جدید RTX 3080 با ۳ درصد افزایش درمقایسه‌با نسخه‌ی قدیمی این گرافیک، حالا از ۸،۹۶۰ هسته‌ی CUDA بهره می‌برد. افزایش حافظه به این معنی است که این GPU به‌لطف گذرگاه حافظه‌ی ۳۸۴ بیتی عریض‌تر، ۲۰ درصد پهنای باند تجمعی بیشتری از مدل ۱۰ گیگابایتی دارد.

توان حرارتی این گرافیک درمقایسه‌با نسخه‌ی ۲۰۲۰ آن، با ۳۰ وات افزایش به ۳۵۰ وات رسیده است؛ اما انویدیا همچنان منبع تأمین برق ۷۵۰ واتی را پیشنهاد می‌دهد. گرافیک ۱۲ گیگابایتی جدید RTX 3080 ارتقایی جزئی درمقایسه‌با نسل قبلی آن است؛ اما به‌احتمال زیاد خرید آن نیز به همان اندازه سخت خواهد بود. جالب اینجا است که RTX 3080 جدید درست چند روز پس از گرافیک RTX 3090 Ti با حافظه‌ی سریع‌تر و عملکرد بهتر و مدل اقتصادی RTX 3050 معرفی شده است.

RTX 3050 که با قیمت ۲۴۹ دلار معرفی شده، از رهگیری پرتو و DLSS پشتیبانی می‌کند. گفتنی است انویدیا قصد دارد مشخصات بیشتری درباره‌ی RTX 3090 Ti در انتهای این ماه میلادی منتشر کند. قیمت RTX 3080 مدل ۱۲ گیگابایت را تا حد زیادی فروشندگان مستقیم این محصول تعیین خواهند کردد؛ پس ما همچنان منتظر اطلاعیه‌های بیشتر هستیم تا بتوانیم قیمت دقیق آن را مشخص کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات