برنامه‌های اینتل برای اضافه کردن قابلیت اورکلاک به کارت‌های گرافیک Arc

چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مدیر اینتل از برنامه‌های این شرکت برای قرار دادن قابلیت اورکلاک در پردازند‌های گرافیک سری Arc می‌گوید تا برای کاربران امکان استفاده از حد نهایی قدرت این محصولات فراهم شود.
تبلیغات

اینتل طی هفته گذشته، جزئیات بیشتری را در مورد سری جدید کارت‌های گرافیک مجزای خود با نام Arc در اختیار عموم گذاشت. بااین‌حال به نظر می‌رسد جریان اطلاعات در مورد این محصولات همچنان ادامه داشته و حالا نایب رئیس و مدیر عامل بخش راهکارها و محصولات گرافیک کاربری اینتل، راجر چندلر، در یک بلاگ پست، اطلاعاتی در مورد قابلیت‌های اورکلاک این سری در اختیارمان قرار داده است.

بنابر گفته‌های راجر چندلر، اینتل برنامه‌هایی برای اجرای قابلیت اورکلاک در این سری از کارت‌های گرافیک دارد تا هم کارایی آن را بالا ببرد و هم کاربران را از حد نهایی قدرت این محصولات بهره‌مند سازد.

چندلر در مورد گیمرها و خالقان محتوا نیز نوشت:

بسیاری از گیمرها، محتوا نیز تولید می‌کنند. بنابراین ما در حال توسعه قابلیت‌های ثبت ویژه‌ای هستیم که بتواند از سخت‌افزار قدرتمند کد‌گذاری ما بهره بگیرد. برای مثال، دوربین‌های مجازی با کمک هوش مصنوعی و همچنین هایلایت‌های ضبط شده از بازی‌ها که بهترین لحظات کاربران را ثبت می‌کنند، در همین دسته جای می‌گیرند.ما حتی کنترل‌هایی برای اورکلاک در رابط کاربری درایور تعبیه می‌کنیم تا به مشتاقان، امکان استفاده از حدنهایی قدرت سخت‌افزارشان را بدهیم.

سری Arc، به منظور برآورده کردن آرزوی طولانی مدت اینتل برای تولید کارت‌های گرافیک اختصاصی با کارایی بالا طراحی شده است تا کاربران علاوه بر انتخاب همیشگی بین محصولات AMD و انویدیا، انتخاب‌های دیگری نیز داشته باشند.

اولین سری از پردازند‌های گرافیکی Arc، با اسم رمز Alchemist شناخته شده و احتمالا در سه‌ماهه ابتدایی سال آینده میلادی به بازار عرضه خواهند شد. اینتل قابلیت‌های نرم‌افزاری همچون تکنولوژی ابرنمونه‌برداری (SuperSampling) با نام XeSS را نیز به عنوان رقیبی برای تکنولوژی‌های FSR شرکت AMD و همچنین DLSS انویدیا، به همراه Arc عرضه خواهد کرد.

به نظر شما قابلیت اورکلاک کارت‌های گرافیک سری Arc می‌تواند گیمرها و تولیدکنندگان محتوا را به سمت استفاده از این محصولات سوق دهد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات