فناوری سوپر رزولوشن AMD در هفت بازی قابل استفاده خواهد بود

شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود بعد از انتشار فناوری سوپر رزولوشن AMD حداقل ۷ بازی از آن پشتیبانی خواهند کرد و پس از مدتی، ۱۲ بازی دیگر به فهرست عناوین سازگار با این فناوری اضافه خواهند کرد.
تبلیغات

چندی پیش AMD از سوپر رزولوشن رونمایی کرد؛ تکنیکی که اجازه می‌دهد بازی‌های ویدئویی با کیفیت به‌مراتب بالاتری اجرا شوند. حال، سایت خبری VideoCartz فهرستی را منتشر کرده که گفته می‌شود نام عناوینی است که در زمان انتشار فناوری سوپر رزولوشن از آن پشتیبانی خواهند کرد. در حال حاضر مشخص ‌شده است که تکنولوژی FidelityFX Super Resolution یا به‌اختصار FSR در زمان عرضه از ۷ بازی ویدئویی پشتیبانی خواهد کرد. علاوه بر این، فهرستی از بازی‌هایی که در ادامه به این تعداد اضافه می‌شوند منتشر شده که چند نام جالب توجه نیز در میان آن‌ها به چشم می‌خورد. شاید Far Cry 6 و Resident Evil Village مهم‌ترین بازی‌هایی باشند که به‌زودی از مزایای FSR بهره‌مند خواهند شد.

بازی هایی که از FSR پشتیبانی می‌کنند

تکنولوژی FidelityFX Super Resolution به‌عنوان راهکار رقیب DLSS انویدیا در رویداد کامپیوتکس به‌صورت رسمی معرفی شد. FSR می‌تواند فریم‌ریت بازی‌ها را تا حتی دو برابر نیز افزایش دهد. بازی Godfall که در فهرست ۷ بازی اول نیز دیده می‌شود، برای معرفی FSR توسط AMD نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. براساس اطلاعات ارائه‌شده توسط AMD، کارت گرافیک Radeon RX 6800 XT در حالت 4K نیتیو (Native) قادر است تا این بازی را با نرخ فریم 49FPS اجرا کند؛ اما بعد از فعال‌سازی FSR در حالت Performance این بازی، یک جهش بزرگ به نرخ ۱۵۰ فریم بر ثانیه را تجربه خواهیم کرد.

مقاله‌های مرتبط:

    فهرست توسعه‌دهندگان و ناشرانی که برای انطباق و پشتیبانی از FSR با AMD همکاری می‌کنند نیز از جوانب مختلفی جالب توجه است. تاکنون ۴۴ شرکت مختلف به پشتیبانی بازی‌های خود از فناوری FSR اذعان داشته‌اند. البته فهرستی که توسط وب‌سایت ویدیوکاردز منتشر شده، درباره زمان یا نحوه‌ی پشتیبانی از FSR توسط این شرکت‌ها اطلاعاتی را ارائه نمی‌کند.

    ناشرهایی که از FSR پشتیبانی می‌کنند

    در حال حاضر می‌توان گفت که امید زیادی به بهبود قابل‌ توجه عملکرد بازی‌ها با فناوری FSR داریم. به‌خصوص در رزولوشن 4K و حتی 8K در سیستم‌های قوی‌تر که DLSS 2.0 به معنای واقعی کلمه معجزه می‌کند؛ بنابراین خیلی جالب است که ببینیم AMD با FSR در Radeon RX 6800 XT یا پرچم‌دار پردازنده‌های گرافیکی خود در Radeon RX 6900 XT برای پردازش بازی‌های سنگین در رزولوشن‌ 7680x4320 چه می‌کند. انتظار می‌رود FSR از ۲۲ ژوئن (۱ تیر) در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات