کارایی شگفت‌انگیز کارت‌ گرافیک وگا در استخراج اتریوم

چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
زمان زیادی از ارائه‌ی کارت‌های گرافیک وگا سپری نشده است؛ ولی ماینرها برای استفاده از قابلیت‌های محاسباتی بالای این کارت‌های گرافیک، دست روی دست نگذاشته‌اند.
تبلیغات

مدت زیادی از ارائه‌ی کارت‌های گرافیک وگا توسط کمپانی ای‌ام‌دی نگذشته است که استخراج‌کننده‌های پول رمزنگاری شده، برای استفاده از قابلیت‌های محاسباتی بالای این کارت‌های گرافیک دست‌به‌کار شده‌اند.

چند هفته قبل از ارائه‌ی این محصولات، شایعاتی در مورد قابلیت‌های ماینینگ کارت‌های گرافیک وگا به بیرون درز کرده بود. این ادعاها برای دنیای کامپیوتر بسیار خارق‌العاده بود و معلوم شد که صحت ندارد؛ ولی نمی‌توان منکر قدرت محاسباتی بسیار زیاد این محصولات شد.

AMD RX VEGA

از نظر بهره‌وری و کارایی در ماینینگ اتریوم، نسل وگا، پولاریس و پاسکال را با اختلاف زیادی پشت سر می‌گذارد.

بااین‌حال با توجه به زمان کافی برای بهینه‌سازی کارت‌های جدید ای‌ام‌دی برای اهداف ماینینگ، اکنون می‌توان کارایی خانواده‌ی وگا را سنجید. یکی از کاربران ردیت، چندی پیش نتایج شگفت‌انگیزی با استفاده از وگا ۶۴ به دست آورده و با توان مصرفی ۲۴۸ وات به توان محاسباتی ۴۳.۵ مگاهش بر ثانیه رسیده است. در مقایسه می‌توان کارت گرافیک RX480 را نام برد که با توان مصرفی ۱۶۰ وات دارای توان محاسباتی ۲۵ مگاهش بر ثانیه است.

این کاربر توانسته است با استفاده از کارت گرافیک وگا ۶۴، با کلاک هسته‌ی ۱۰۰۰ مگاهرتز و ۲۴ درصد توان مصرفی کمتر و اورکلاک حافظه‌ی کارت گرافیک به ۱۱۰۰ مگاهرتز، به این نتایج دست پیدا کند. این کاربر ادعا کرده است که می‌توان توسط کارت گرافیک وگا ۵۶ که قیمت کمتری دارد، نتایج مشابهی به دست آورد. اگر این صحبت‌ها صحت داشته باشند، کارت گرافیک وگا ۵۶ به بهترین گزینه برای ماینینگ اتریوم تبدیل می‌شود.

کاربر مورد نظر، توان مصرفی کل کارت گرافیک را که توسط سنسور سنجش توان مصرفی اندازه‌گیری شده، در حدود ۱۳۰ وات به ازای هر کارت گزارش کرده است.

کارت گرافیک ای ام دی amd وگا فرانتیر ادیشن vega frontier edition

ممکن است کارت گرافیک شما نتایج بهتری به دست آورد

نمونه‌ای از کارت گرافیک وگا ۶۴ که در اختیار سایت ردیت قرار گرفت، توانست بهتر از محصول آزمایش‌شده‌ی قبلی عمل کند. کیت می که یکی از سرپرستان سایت است؛ توانسته به توان محاسباتی ۴۳.۸ مگاهش بر ثانیه برسد. این نتایج با فرکانس هسته‌ی ۱۱۳۷ مگاهرتز و ولتاژ هسته‌ی ۰.۹۸ میلی‌ولت و فرکانس حافظه‌ی ۱۱۰۰ مگاهرتز به دست آمده است. توان مصرفی سیستم در حالت بیکاری حدود ۱۳۸ وات و زیر لود سنگین تقریبا ۳۸۵ وات بود. به این ترتیب اختلاف به ۲۴۸ وات می‌رسد و بسیار بیشتر از ادعاهای کاربری است که به آن اشاره کردیم.

با کمی بهبود بیشتر، توان مصرفی به حدود ۳۳۰ وات رسید که باعث کاهش توان مصرفی کارت گرافیکی به ۲۰۰ وات شده است. این کاهش بهبود قابل توجهی به نظر می‌رسد، اما هنوز بیشتر از ادعاهایی است که توسط ادیتور گزارش شده است (طبق گفته‌های نویسنده، این کاربر با قرار دادن عکس‌های بیشتر، ادعای خود را ثابت کرده است).

با توجه به کارایی کارت‌های گرافیک وگا در زمینه‌ی ماینینگ، شکی نیست که ماینرها سراغ این کارت‌های گرافیک خواهند رفت. در حال حاضر ماینرها از کارت‌های گرافیک RX580 و RX570 استفاده می‌کنند و احتمالاً در ماه‌های بعدی استفاده از کارت‌های گرافیک وگا افزایش خواهد یافت. این محصولات از اکنون به دلیل نیاز زیاد ماینر‌ها و گیمرها که به دنبال به‌روزرسانی سیستم خود هستند، با کمبود جهانی روبه‌رو شده است. اگر شما به دنبال خرید کارت گرافیک RX Vega هستید، باید هرچه سریع‌تر برای سفارش آن اقدام کنید تا اگر خوش‌شانس باشید این کارت گرافیک پس از یک ماه در اختیار شما قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات