مادربورد ماینینگ ایسوس با قابلیت پشتیبانی از ۱۹ کارت گرافیک رونمایی شد

پنج‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی ایسوس با هدف جذب معدن‌کاوان بیت‌کوین، از مادربورد جدید مخصوص ماینینگ با چیپ B250 و توانایی پشتیبانی از ۱۹ کارت گرافیک رونمایی کرد.
تبلیغات

اخیرا با افزایش ارزش بیت‌کوین و ثبت رکورد ۴۲۰۰ دلاری، شرکت‌های سازنده‌ی مادربورد با همکاری شرکت‌های تولیدکننده‌ی کارت گرافیک، در تلاش برای سرمایه‌گذاری در این زمینه هستند. از آنجایی که سیستم‌های استخراج بیت‌کوین نیازمند قدرت پردازشی بیشتری هستند و این نیاز روزبه‌روز در حال افزایش است، شرکت‌هایی مانند بایوستار و ازراک، اقدام به تولید مادربوردهایی با پشتیبانی از تعداد زیادی کارت گرافیک کرده‌اند.

کارت گرافیک استخراج بیت کوین Cryptocurrency Mining

کمپانی ایسوس با مادربورد جدید مخصوص ماینینگ خود که از چیپ B250 بهره می‌برد، وارد میدان نبرد شده است. این محصول توانایی پشتیبانی از ۱۹ کارت گرافیک دارد؛ متأسفانه استفاده از این تعداد کارت گرافیک، بدون در نظر گرفتن تدابیری خاص، منجر به خرابی و راه‌اندازی مجدد سیستم خواهد شد. برای حل این مشکل، شرکت ایسوس این درگاه‌ها را به سه قسمت تقسیم و برای هر یک از این درگاه‌ها از کابل تغذیه‌ی ۱۲ پین و ۱۲ ولتی به‌صورت جداگانه استفاده کرده است.

در حال حاضر، این مادربورد توانایی استفاده از ۱۶ کارت گرافیک به‌صورت هم‌زمان دارد (۸ عدد کارت گرافیک ای‌ام‌دی و ۸ عدد کارت گرافیک انویدیا). با توجه به گزارش‌ها، با درایور فعلی و استفاده‌ی هم‌زمان از ۱۹ کارت گرافیک، سیستم به‌درستی کار نمی‌کند. با این حال دست‌پخت جدید ایسوس، می‌تواند به‌راحتی رقبای خود را پشت سر بگذارد؛ زیرا اولین مادربوردی است که از این تعداد کارت گرافیک به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند.

برای استفاده‌ی کامل از تمامی درگاه‌ها، نیازمند نصب رایزرهای PCI-e 3.0 x16 برای هر کارت گرافیک و درگاه مربوطه هستید. این کار به سیستم اجازه می‌دهد حین انجام محاسبات ماینینگ، اطلاعات محاسباتی را بدون اشغال کامل یک اسلات PCI-e 3.0 x16 رد و بدل کند. با توجه به این راه‌کار، ماینرها می‌توانند هزینه‌های اولیه‌ی خود را کاهش دهند (با خرید یک مادربورد توانایی اتصال ۱۹ کارت گرافیک خواهید داشت) و توان محاسباتی خود را در سطح بالایی نگه دارند.

مادربورد ایسوس از پردازنده‌های نسل ششم و هفتم اینتل، ۳۲ گیگابایت رم و یک اسلات استاندارد PCI-e 3.0 x16 برای کارت گرافیک پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این دارای ۶ پورت یو‌اس‌بی و ۴ پورت ساتا ۳ است (یعنی از ۴ درایو ذخیره‌سازی پشتیبانی می‌کند که برای یک سیستم استخراج بیت‌کوین بسیار زیاد است). بر اساس اطلاعات منتشرشده توسط کمپانی سازنده، این محصول با قیمت ۱۳۰ دلار فروش خواهد رفت که باعث می‌شود این مادربورد از نظر کارایی و قیمت، یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود قرار بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات