تعداد دستگاه‌های فعال ماهانه اندروید TV و گوگل TV به بیش از ۱۱۰ میلیون رسید

دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آمار اعلام شده‌‌ از سوی سخنگوی گوگل، رشد بسیار خوب سیستم‌عامل اندروید TV را بین تلویزیون‌های هوشمند نشان می‌دهد.
تبلیغات

زمانی که به سرگرمی‌های خانگی می‌رسیم، شاید نام Roku و Fire TV آمازون اولین چیزهایی باشند که مردم به آن‌ها فکر می‌کنند؛‌ اما سیستم عامل اندروید TV گوگل نیز به سرعت در‌ حال رشد است. هفته‌ی گذشته، گوگل تأیید کرد که حالا اندروید TV در بیش از ۱۱۰ میلیون دستگاه وجود دارد.

به گزارش 9to5Google، سخنگوی گوگل تأیید کرده است که شاهد اعداد جدیدی در‌ مورد سیستم‌عامل اندروید TV هستیم. حالا اندروید TV و گوگل TV روی‌هم‌رفته به بالای ۱۱۰ میلیون دستگاه فعال به‌صورت ماهانه رسیده‌اند. این عدد تعداد کاربران دقیق این پلتفرم را به ما نمی‌گوید؛ اما یک رشد قابل‌توجه را نمایان می‌کند.

در ماه مه ۲۰۲۱، گوگل تعداد دستگاه‌های فعال را ۸۰ میلیون گزارش کرده بود که از آن تاریخ تا‌‌ الان حدود ۳۰ میلیون دستگاه جدید به این عدد اضافه شده است. بخش بزرگی از این رشد احتمالاً از Chromecast با گوگل TV و همچنین از تلویزیون‌های TCL که تحت سیستم‌عامل اندروید TV هستند نشأت می‌گیرد که به گزارش TCL سالانه ۱۰ میلیون عدد از آن‌ها را به فروش می‌رساند.

گوگل، به این نکته نیز اشاره می‌کند که رسیدن به این عدد با همراهی شرکایش ممکن شده که حالا با ۲۶۰ عدد، شامل بیش از ۱۷۰ اپراتور Pay TV می‌شود، جایی‌‌ که پلتفرم گوگل از سال ۲۰۱۸ به‌خاطر آن محبوب شده است. هرچند این رشد تماماً مدیون Pay TV نیست؛ چراکه گوگل می‌گوید حالا با هفت شرکت از ۱۰ شرکت برتر سازنده‌ی تلویزیون همکاری می‌کند. سازندگان برتر تلویزیون شامل شرکت‌هایی مانند Sony، TCL و HiSense می‌شود که طی روزهای گذشته و در جریان CES 2022 از مدل‌های جدید گوگل TV رونمایی کردند و همچنین گوگل در CES امسال، اعلام کرد که قابلیت Fast Pair ممکن است به سیستم‌عامل اندروید TV نیز راه پیدا کند.

همچنین Roku در هفته‌ی گذشته گزارش داد که برترین برند اسمارت TV سال ۲۰۲۱ در ایالات متحده بوده است؛ البته آمار گوگل رشد این پلتفرم را در تنها در آمریکا نشان نمی‌دهد؛ اما این شرکت پیش‌تر اعلام کرده بود که مقبولیت سیستم‌عاملش در اسمارت تی‌وی‌ها بیش از ۸۰ درصد رشد کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات