طبق گزارش‌ها گوگل روی ویژگی جدیدی با نام tap-to-transfer در اندروید ۱۳ کار می‌کند

چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گزارش منتشر شده‌ی جدیدی به همراه چند اسکرین‌شات، نشان می‌دهد که گوگل روی یک ویژگی iOS-مانند در اندروید ۱۳ کار می‌کند.
تبلیغات

در‌ حالی‌که اندروید 12L هنوز به صورت رسمی منتشر نشده؛ ولی این موضوع کار و فعالیت گوگل را روی نسخه‌ی جدید این سیستم عامل، یعنی اندروید ۱۳ متوقف نکرده است. برخی از ویژگی‌هایی اندروید ۱۳ که با نام‌ رمز «تیرامیسو» نیز شناخته می‌شود، پیش‌تر در گزارش‌های جدایی منتشر شده بود؛ اما حالا جزئیاتی منتشر شده که نشان می‌دهد گوگل در‌ ‌حال کاربر روی یک ویژگی با نام «Tap to transfer» برای پخش آفلاین فایل‌های مدیا است.

گزارش اخیر «اندروید پلیس»، یک نمونه‌ی اولیه از ماکت ویزگی جدیدی در اندروید ۱۳ را به نمایش گذاشته که جریان کاری «TTT» نام‌گذاری شده است؛ TTT کوتاه‌شده‌ی عبارت Tap To Transfer است. در یکی از اسکرین‌شات‌ها پیام کوچکی با عنوان «برای پخش در DEMO نزدیک‌تر بیایید» و در اسکرین شات دیگری نیز پیام «در‌ حال پخش روی DEMO» نمایش داده می‌شود؛ همچنین در اسکرین‌شات دوم گزینه‌ای به نام Undo وجود دارد، به منظور اینکه ممکن است شما هنگام نزدیک شدن به یک اسپیکر تصادفاً روی گزینه‌ی پخش زده باشید و بتوانید سریع آن ‌را متوقف کنید.

گفتنی است که جزئیات بیشتری به همراه این دو اسکرین‌شات منتشر نشده است. عملکرد احتمالی ویژگی TTT اندروید، ممکن است مانند ویژگی Hand Off audio اسپیکرهای هوشمند هوم‌پاد اپل باشد که به شما این اجازه را می‌داد که با نزدیک کردن یک آیفون یا آیپاد به این اسپیکر، از آن به‌عنوان خروجی صدای محتوای پخش‌شده روی آیفون یا آیپاد استفاده کرد. در‌ حالی‌که ویژگی موجود در دستگاه‌های اپل از ترکیب ارتباطی بین بلوتوث و وای‌فای استفاده می‌کند، هنوز مشخص نیست که گوگل برای این ویژگی جدید خود در اندروید ۱‍۳ از چه فناوری کمک خواهد گرفت. گوگل می‌تواند این قابلیت را به کروم‌کست در اندروید اضافه کند یا اینکه اتصال عادی بلوتوثی صوتی را به این ویژگی مجهز کند.

طبق روال سال‌های گذشته، اندروید ۱۳ احتمالاً در پاییز ۲۰۲۲ عرضه شود، ضمن اینکه نسخه‌ی آزمایشی آن نیز در ماه‌های آینده به نمایش در می‌آید. نسخه‌ی L اندروید ۱۲ نیز قرار است تا پایان سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ عرضه شود. اندروید ۱۲ نیز به کندی در‌ حال رسیدن به انواع گوشی‌های هوشمند است؛ مثلاً سامسونگ به‌روزرسانی اندروید ۱۲ را به همراه One UI 4.0 برای برخی پرچم‌داران و میان‌رده‌های خود منتشر کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات