احتمال عرضه‌ پیکسل 7 گوگل با دوربین سلفی زیر نمایشگر

دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
فناوری دوربین زیر نمایشگر که در سال ۲۰۲۱ با استقبال شیائومی و سامسونگ نیز مواجه شده بود، اکنون احتمال دارد در گوشی‌های بعدی گوگل، یعنی سری پیکسل 7 نیز به‌کار گرفته شود.
تبلیغات

به‌گزارش Let’s Go Digital، پرونده‌ای از گوگل در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا علنی شده است که گوشی هوشمندی با دو دوربین سلفی زیر نمایشگر به‌همراه دو سنسور دیگر را را نشان می‌دهد. برای بهتر متوجه‌شدن این ثبت اختراع گوگل، بد نیست نگاهی به عکس زیر بیندازید.

دوربین سلفی زیر نمایشگر گوگل پیکسل 7 | UDC for Pixel 7

این بار اولی نیست که گوگل اختراع ثبت‌شده‌ای از دوربین سلفی زیر نمایشگر را علنی می‌کند. البته فناوری پیشین این شرکت برای دوربین سلفی زیر نمایشگر با نمونه‌ی اخیر آن تفاوت داشت؛ به‌طوری‌که در اختراع ثبت‌شده‌‌ب پیشین گوگل، استفاده از دوربین سلفی زیر نمایشگر با اتکا به قابلیت‌های منشور را شاهد بودیم. باوجوداین، ایده‌ی پیشین این غول دنیای نرم‌افزار، هزینه‌ی زیادی داشت.

در سال گذشته‌ی میلادی، شرکت‌های مطرح سازنده‌ی گوشی هوشمند از این فناوری استفاده کردند که نتیجه‌ی کار، ناپختگی این تکنولوژی را نشان می‌دهد؛ اما گوگل در تلاش خود برای ارائه‌ی تجربه‌ی نمایشگری بدون بریدگی، قصد دارد از آن بهره ببرد؛ البته شیوه‌ی دقیق کار گوگل بر ما پوشیده است.

شرکت‌های دیگر‌ در فناوری دوربین زیر نمایشگر از نمایشگر تابشی درکنار بخش کوچکی از نمایشگر غیرتابشی استفاده می‌کردند. همچنین این امید وجود دارد که گوگل بتواند مشکل کیفیت پایین عکس‌های دوربین سلفی زیر نمایشگر را با استفاده از الگوریتم پردازشی عکس خود بهبود بخشد؛ مشکلی که پیش‌تر در گلکسی زد فولد 3 سامسونگ نمونه‌ی آن‌ را دیده بودیم.

ظاهرا برای این فناوری، استفاده از نمایشگرهای OLED ضرورت دارد. بخشی از نمایشگر که غیرتابشی است و روی دوربین را می‌پوشاند، اجازه‌ی عبور و رسیدن نور به سنسور دوربین را برای کیفیت بهتر عکس‌ها خواهد داد. همچنین، بخش ساطع‌کننده یا تابشی نمایشگر وظیفه‌ی خود را با تابش نور انجام می‌دهد که به پنهان‌کردن برش دوربین سلفی منجر می‌شود.

جالب است بدانید سانگ‌مو که حدود سه‌و‌نیم سال است در گوگل کار می‌کند و این اختراع را ثبت کرده است، پیش‌تر مشابه آن را برای سامسونگ ثبت کرده بود؛ جایی که ۱۴ سال به‌عنوان مهندس ارشد و پیش‌برنده‌ی گروه توسعه‌دهنده‌ی فناوری AMOLED سابقه‌ی کار دارد. امیدواریم که دو شرکت گوگل و سامسونگ بر سر این موضوع دچار اختلاف نشوند.

باتوجه‌‌به مشاهده‌ی حرکت‌های اخیر اکثر شرکت‌ها درباره‌ی فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر، آیا ممکن است که گوگل در سری پیکسل 7 از آن استفاده کند؟ دیدگاه شما درباره‌ی این فناوری چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات