جگوار I-Pace بهترین خودروی اروپا در سال ۲۰۱۹ انتخاب شد

سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت جگوار به‌لطف نمونه I-Pace، توانست برای اولین‌بار عنوان برترین خودروی اروپایی سال را از آن خود کند.
تبلیغات

جگوار I-Pace در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ به‌عنوان برترین خودروی اروپایی سال معرفی شد. این اولین بار است که این افتخار نصیب شرکت جگوار می‌شود. کراس‌اور الکتریکی جگوار درواقع با آلپین A110 هم‌امتیاز شد و هر کدام ۲۵۰ امتیاز کسب کردند. اما جگوار به‌دلیل رای بیشتر، بالاتر از آلپین A110 قرار گرفت.

جگوار I-Pace

کیا Ceed و فورد Focus هم به ترتیب با ۲۴۷ و ۲۳۵ امتیاز در رتبه‌های سوم و چهارم قرار گرفتند. رالف اسپت، مدیر‌عامل جگوار گفت:

اینکه اولین خودرو الکتریکی جگوار برای اولین‌بار جایزه بهترین خودرو اروپایی سال را برای ما به ارمغان بیاورد، باعث افتخار است.

احتمال دارد که جایزه برترین خودرو اروپایی سال، آخرین جایزه جگوار I-Pace نباشد زیرا نام این خودرو در فهرست بهترین خودروهای جهان (WCOTY) هم دیده می‌شود. کراس‌اور الکتریکی جگوار در رقابت برترین خودرو بازار آمریکای شمالی هم حضور داشت اما با اختلاف کمی مقام اولی را به هیوندای کُنا واگذار کرد.

به هر حال جگوار I-Pace از زمان معرفی تاکنون، موفق به کسب ۵۵ جایزه معتبر شده، که عنوان برترین خودرو انگلستان را هم شامل می‌شود. جگوار با معرفی نمونه I-Pace، به کلاس درحال‌رشد کراس‌اوورهای لوکس الکتریکی وارد شده و باید با خودروهایی همچون تسلا مدل X و آئودی E-Tron رقابت کند. در I-Pace قدرت به‌وسیله ۲ موتور الکتریکی قرار گرفته در هر کدام از اکسل‌ها بدست می‌آید. قدرت نهایی به ۳۹۴ اسب‌بخار و گشتاور به ۶۹۴ نیوتن‌متر می‌رسد. سرعت‌گیری ۰ تا ۹۶ کیلومتربرساعت این خودرو در ۴.۵ ثانیه انجام می‌شود و پکیج باتری‌های ۹۰ کیلووات‌ساعتی، امکان پیمایش مسافت ۳۷۷ کیلومتر را در هربار شارژ ممکن می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات