رنجرور لوکس SV کوپه، معرفی شد

جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
۵۰ سال پیش، تولید شاسی‌بلندهای لوکس رنجرور توسط لندرور آغاز شد. اکنون این خودروساز، از جدیدترین محصول خود با نام SV کوپه با بدنه‌ی ۲در رونمایی کرده است.
تبلیغات

مدل SV کوپه توسط بخش خودروهای ویژه‌ی جگوار-لندرور یا SVO ساخته‌شده و تمام پانل‌های بدنهٔ آن به‌جز کاپوت و درب صندوق، نسبت به رنجرور استاندارد تغییر کرده است. این خودرو به‌صورت دست‌ساز در مرکز SVO تولید می‌شود.SV کوپه نمونه‌ای از طراحی عالی، رانندگی و قابلیت‌های بی‌نظیر رنجرور است.

Rang rover SV coupe

این خودرویی کاملاً شیک و منحصربه‌فرد است که کابین فوق‌العاده لوکسی دارد تا جایی که به گفته‌ی گری مک گاون مدیر طراحی لندرور، این خودرو برجسته‌ترین، لوکس‌ترین و منحصربه‌فردترین محصول تاریخ لندرور است. رنگ‌آمیزی بدنه به‌دقت انجام‌شده است که شامل طرح‌های گرافیکی جدید در چهار رنگ با نمای منحصربه‌فرد در کناره خودرو و نزدیک پنجره‌ها است. این اولین رنجروری است که به‌صورت استاندارد با تایرهای ۲۳ اینچی نیز عرضه می‌شود.

Rang rover SV coupe

کابین لوکس و گران‌قیمت این خودرو چشم‌ها را خیره می‌کند و نورپردازی آن روح انسان را به وجد می‌آورد. در کابین این خودرو به کوچک‌ترین جزئیات نیز توجه شده است. خریداران می‌توانند از بین چهارترکیب رنگ داخلی مختلف یکی را انتخاب کنند. علاوه بر این رنگ‌های منحصربه‌فرد، دوخت برجسته بارنگ متفاوت، دوخت ویژهٔ پشت‌سری‌ها و موارد سفارشی دیگری هم برای SV کوپه ارائه‌شده است.

این خودرو به صندلی‌های گرم شونده و سرد شونده مجهز شده که صندلی‌های جلو قابلیت تنظیم ۲۰ حالته و برای صندلی‌های عقب قابلیت تنظیم ۱۰ حالته در نظر گرفته‌شده است. همچنین صندلی‌ها با چرم ویژه‌ای با طرح الماس پوشیده شده‌اند که صرفاً منحصر به این مدل است.هم‌زمان با آخرین نسل خودروهای رنجرور، SV کوپه نیز از صندلی‌های جادارتر همراه با فوم‌های ویژه‌ای ساخته‌شده است تا صندلی‌هایی در کلاس یک خودروی لوکس جهانی داشته باشند.

Rang rover SV coupe

روکش نئوتیک برای اولین بار در خودروهای رنجرور استفاده‌شده است. این پوشش، ترکیبی از چوب گردو و چنار است که به‌صورت بسیار ویژه و منحصربه‌فرد با یکدیگر ترکیب‌شده تا یک روکش بسیار عالی را به وجود آورند. این اختراع نیز به نام این شرکت لوکس بریتانیایی ثبت‌شده است. از این روکش چوبی زیبا در غربیلک فرمان، درب‌ها، پوشش کف صندوق بار، کنسول میانی و داشبورد استفاده‌شده است.

سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو شامل دو نمایشگر ۱۰ اینچی ونیز یک صفحه ۱۲ اینچی تعاملی راننده می‌شود. درحالی‌که نمایشگر سربالا تمام‌رنگی ۱۰ اینچی این خودرو تمام اطلاعات موردنیاز راننده شامل نام خیابان، اطلاعات تایرها و شیب، کروز کنترل، دور موتور و حالت گیربکس را نمایش می‌دهد.سیستم صوتی این خودرو از ۲۳ بلندگوی با توان ۱۷۰۰ وات به همراه ساب وفور دوکاناله با مارک Meridian ۳D تشکیل‌شده که با استفاده از تکنولوژی Trifield ۳D کیفیت صدای بی‌نظیری را فراهم می‌کند.

Rang rover SV coupe

رنجرور SV کوپه از یک موتور قدرتمند ۵ لیتری هشت سیلندرسوپرشارژ با توان ۵۶۵ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. نیروی تولیدشده توسط این موتور به‌وسیله یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF به چرخ‌ها منتقل می‌شود. همچنین این خودرو به شیفترهای دنده پشت فرمان نیز مجهز هست.

زمان سرعت‌گیری صفرتا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۵ ثانیه طول می‌کشد حداکثر سرعت خودرو نیز به ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ بنابراین SV کوپه سریع‌ترین رنجرور فول سایز تاریخ بشمار می‌رود. هرچند این خودرو با استایل کوپه و ارتفاع کمتر، اس‌یووی اسپرتی محسوب می‌شود اما هنوز هم یک رنجرور است و بنابراین می‌تواند در عمق ۹۰ سانتیمتری آب حرکت کند و ۳.۵ تن بار را هم یدک بکشد. علاوه بر این، برای ارائهٔ توانایی‌های آفرودی در شأن نام رنجرور، این مدل نیز به‌صورت استاندارد به سیستم چهارچرخ محرک رنجرور، قفل دیفرانسیل عقب و گیربکس کمکی دو سرعته مجهز شده است.

 

Rang rover SV coupe

ارتفاع لندرور رنجرور SV کوپه نسبت به مدل استاندارد رنجرور ۸ میلی‌متر کاهش داشته است. این کاهش ارتفاع برای رانندگی بهتر و پویاتر انجام‌شده است.در سرعت ۱۰۴ کیلومتر و بالاتر به‌صورت اتوماتیک ارتفاع خودرو ۱۵ میلی‌متر کاهش پیداکرده تا ثبات خودرو بیشتر شده و مصرف سوخت آن کاهش پیدا کند. سیستم تعلیق بادی این خودرو دارای ۵ حالت تنظیم ارتفاع مختلف برای شرایط گوناگون رانندگی است تا در تمامی اوقات کیفیت سواری خوب و منحصربه‌فردی را به ارمغان آورد.

برای این خودرو رینگ‌های آلومینیومی ۲۱ تا ۲۳ اینچی قابل سفارش هستند. دو رینگ جدید شامل رینگ شش پره نقره رنگ ۲۳ اینچی است که برای آن‌ها تایرهای R۲۳ ۲۷۵/۴۰ در رنجرور بکار برده می‌شود و همچنین یک رینگ پنج پره ۲۲ اینچی خاکستری تیره می شود.

Rang rover SV coupe

برای لندرور رنجرور SV کوپه یک بسته گارانتی ۵ ساله تدارک دیده‌شده است که به‌صورت استاندارد یا آپشنال در بازارهای مختلف به خریداران عرضه می‌شود.یک بسته مراقبت ویژه ۵ ساله هم علاوه بر گارانتی لندرور به مشتریان ارائه می‌شود که شامل برنامه‌های تعمیر و نگهداری خودرو به‌علاوه تعویض تیغه‌های برف‌پاک‌کن، دیسک و لنت ترمز است.

پیش‌بینی می‌شود که فروش رنجرور SV کوپه از پاییز سال آینده با قیمت ۲۹۵ هزار دلار شروع شود. فقط ۹۹۹ عدد از این خودروی فوق لوکس به‌صورت دست‌ساز برای مشتریان تولید خواهد شد.

 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات