بنابر گزارش ورج، استودیو رمدی، سازنده بازیهای تحسینشدهای همچون آلن ویک و کنترل، اخیراً جزئیات جدیدی از پروژههای در دست توسعه خود را منتشر کرد. یکی از خبرهای مهم این رویداد، تغییر ژانر بازی کنترل ۲ از اکشن ماجراجویی به اکشن نقشآفرینی (RPG) است. این تصمیم تحولی بزرگ در سری کنترل محسوب میشود و میتواند آینده این فرنچایز را بهکلی دگرگون کند.
در کنار این خبر، رمدی اعلام کرد که بازی کنترل ۲ بخشی از جهانی متصل و گسترده خواهد بود که بازیهای آلن ویک و فایربرک (Firebreak) را دربر میگیرد. این جهان مشترک فرصتهای جدیدی برای روایت داستانهای پیچیده و جذاب و ایجاد ارتباط بین شخصیتهای مختلف بازیها فراهم میکند.
با توجه به آمار منتشرشده، بازی آلن ویک ۲ توانسته است بیش از ۱٫۸ میلیون نسخه بفروشد که از موفقیت این بازی و علاقهی مخاطبان به آثار استودیو رمدی حکایت میکند. همچنین، نسخه نهایی بازی کنترل در ۱۲ فوریه ۲۰۲۵ (۲۴ بهمن ۱۴۰۳) برای کاربران مک منتشر خواهد شد و یک بهروزرسانی رایگان نیز در سال آینده برای بازی مذکور منتشر خواهد شد که شامل محتوای منتشرشدهی قبلی نیز میشود.
تغییر ژانر کنترل ۲ به اکشن نقشآفرینی میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. ازجمله این دلایل میتوان به افزایش عمق و پیچیدگی گیمپلی و شخصیسازی بیشتر شخصیتها و ارائهی تجربهای غنیتر برای بازیکنان اشاره کرد. در بازیهای نقشآفرینی، بازیکنان معمولاً آزادیعمل بیشتری برای انتخاب مسیر خود در بازی دارند و میتوانند شخصیتهای خود را براساس سبک بازی خود سفارشیسازی کنند.
بهطور کلی، بهدلیل آنکه بازی کنترل ۲ هنوز در مراحل اولیهی توسعه قرار دارد، نمیتوان دربارهی جزئیات دقیق آن صحبت کرد. بااینحال، با توجه به سابقهی درخشان استودیو رمدی در خلق دنیاهای جذاب و داستانهای پیچیده، میتوان انتظار داشت که کنترل ۲ نیز بازی بسیار موفق و تأثیرگذاری باشد.
در نهایت، تصمیم استودیو رمدی برای ایجاد جهان متصل و گسترده، نشاندهندهی بلندپروازی این استودیو و تلاش آنها برای خلق بازی با دنیایی عمق و پیچیدگی فراوان است. این رویکرد میتواند آیندهی بازیهای ویدئویی را تحتتأثیر قرار دهد و الهامبخش سایر توسعهدهندگان نیز قرار بگیرد.