پلی استیشن 4 به کنترلر لمسی تجهیز خواهد شد

یک‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
قطعاً علاقمندان بازی، شایعات مربوط به کنسول‌های بعدی کمپانی سونی و مایکروسافت، را تحت نظر دارند. نسخه‌ی بعدی این دو کنسول پرطرفدار بالاخره در چند ماه آینده رونمایی می‌شود اما شایعات زیادی تاکنون در مورد این دو رقیب قدرتمند منتشر شده است. یکی از آخرین اخبار در مورد کنترلر یا به اصطلاح دسته بازی PS4 است. احتمالاً شاهد یک دسته‌ی بازی جدید خواهیم بود.
تبلیغات

کنسول بعدی کمپانی سونی برای بازی‌خورها تفاوت‌های زیادی با کنسول رقیبش دارد و یکی از تفاوت‌های نسبتاً بزرگ آن، کنترلرش است. یک کنترلر لمسی که شاید ردی از کنترلر کنسول Wii U و PS Vita را در طراحی آن ببینیم.

از سال 1997 که اولین کنسول بازی پلی ‌استیشن راهی بازار شد، همیشه دو دکمه‌ی گوش‌کوبی شوک‌دار روی آن پیدا می‌کردیم اما اگر شایعات صحت داشته باشد و گزارش CVG درست باشد، این بار در محل قرار‌گیری دست، حسگرهای زیستی تعبیه می‌شود. یک صفحه‌نمایش لمسی از نوع LCD هم احتمالاً روی آن خواهد بود. یکی دیگر از منابع CVG گفته است که سونی می‌خواهد از واسط کاربری مشابه PS Vita استفاده کند.

اینکه صفحه لمسی روی کنترلر باشد و حسگرهای زیستی برای تجربه‌ی شیوه‌ای نوین در بازی‌ها در آن به کار برده شود، چیز بدی نیست، اما قطعاً موجب افزایش قیمت کنترلر می‌شود. کمپانی نینتندو نیز در مورد گیم‌پد کنسول نینتندو Wii U چنین مشکلی را تجربه کرده و شاید علت اینکه گیم‌پد را به‌صورت جداگانه در خارج از ژاپن به فروش نگذاشته، قیمت 172 دلاری آن باشد.

البته مایکروسافت هم بیکار نبوده و طبق گزارشی که در ماه فوریه در مجله‌ی دنیای ایکس‌باکس منتشر شده بود، احتمالاً در کنترلر نسل بعدی کنسول بازی‌اش از صفحه لمسی استفاده خواهد کرد.

به هر حال مدت‌ها است که سونی کنترلر کنسول بازی خود را با یک طراحی مشخص عرضه می‌کند و زمان آن رسیده که تغییراتی در آن ایجاد کند. شاید کنسول بعدی سونی نه فقط به خاطر گرافیک بهتر بلکه به خاطر کنترلری پیشرفته‌تر محبوب شود. هر احتمالی وجود دارد.

اگر نینتندو از پس چسباندن یک صفحه لمسی روی گیم‌پد Wii U برآمده چرا سونی یا مایکروسافت نتوانند؟

به‌نظر شما کنترلر کنسول بعدی سونی و مایکروسافت چگونه خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات