اطلاعات جدیدی از کنسول‌های بازی ایکس‌باکس 720 و پلی‌استیشن 4 به بیرون درز کرد

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
سال ۲۰۱۳ به احتمال قریب به یقین سالی است که نسل جدید غول‌های دنیای کنسول‌های بازی، یعنی ایکس‌باکس و پلی‌استیشن معرفی خواهند شد. در سالی که گذشت عده‌ای انتظار داشتند که در نمایشگاه E3 این محصولات رونمایی کردند ولی فقط نینتندو از محصول جدید خود پرده برداشت و یکه‌تاز این نمایشگاه شد. مایکروسافت و سونی انرژی خود را برای سال جاری ذخیره کرده‌اند. Digital Foundry اطلاعاتی از نسل بعدی این دو کنسول بازی را منتشر کرده که نشان می‌دهد با سخت‌افزاری قدرتمند از طرف هر دو کمپانی مواجه خواهیم بود.
تبلیغات

امروز اطلاعات جدیدی درباره ویژگی‌های نسل بعدی کنسول‌های بازی ایکس باکس مایکروسافت و پلی ‌استیشن سونی منتشر شده است.

بنا به گزارشی از Eurogamer's Digital Foundry، نسل بعدی هر دو کنسول بازی معروف دنیا، یعنی پلی استیشن (با نام کد اوربیس) و کنسول بعدی ایکس‌باکس (دورانگو) از پلتفرم جگوار AMD استفاده می‌کنند و البته هر دوی آن‌ها از یک پردازنده هشت‌هسته‌ای با فرکانس کلاک ۱.۶ گیگاهرتز بهره می‌برند. این بنیاد دیجیتالی می‌گوید که این کنسول‌ها مجهز به کارت گرافیک‌هایی هم سطح با AMD Radeon 7970M هستند. این وب‌سایت نتوانسته بود اطلاعات بیشتری درباره دورانگو بدست آورد، ولی به نظر می‌رسد که مایکروسافت برای داشتن سخت‌افزار گرافیکی قدرتمند، DirectX 11 را بهبود بخشیده است.

Digital Foundry همچنین دیروز گزارش را منتشر کرده بود که ادعا می‌کرد اوربیس از ۴ گیگابایت حافظه رم GDDR5 بهره می‌برد، درحالی‌که دورانگو مجهز به حافظه ۸ گیگابایتی است. همچنین گفته می‌شود که کنسول سونی ۵۱۲ مگابایت و کنسول مایکروسافت ۳ گیگابایت فضا برای سیستم عامل خود رزرو کرده‌اند. گزارش Digital Foundry با وجود آن که اطلاعات مهمی درباره دورانگو (نسل بعدی ایکس‌باکس) فاش می‌کند، اما هیچ اطلاعاتی درباره ست‌تاپ‌باکس Xbox که احتمال می‌رود به‌زودی ارائه گردد، یا تبلت سرفیس Xbox هفت اینچی ارائه نمی‌کند. شایعات حاکی از آنند که ست‌تاپ‌باکس مخصوص بازی مایکروسافت به همراه نسل بعدی ایکس‌باکس عرضه خواهد شد. لری هرب، مدیر بخش برنامه‌نویسی Xbox Live مایکروسافت اخیراً اشاره کرده بود که این محصول در نمایشگاه E3 2013 معرفی خواهد شد. فعلا باید منتظر باشیم و ببینیم که در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات