مهندسان گوگل پلی استیشن پورتال را هک کردند

سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
فردی در حال بازی با پلی استیشن پورتال
آسیب‌پذیری‌ای که مهندسان گوگل کشف کرده‌اند، به پلی استیشن پورتال امکان می‌دهد تا نسخه‌ی PSP بازی GTA 3 را به‌صورت بومی اجرا کند.
تبلیغات

مهندسان گوگل توانستند پلی استیشن پورتال را برای اجرای بازی‌های کنسول دستی PSP هک کنند. این دستگاه ۱۹۹٫۹۹ دلاری که در ماه نوامبر (آبان و آذر ماه) عرضه شد، تنها به استریم بازی‌ها از کنسول بازی پلی استیشن ۵ محدود است. پلی استیشن پورتال حتی بازی‌های سرویس ابری سونی را اجرا نمی‌کند.

دو مهندس گوگل موفق شده‌اند شبیه‌ساز PPSSPP را به‌صورت بومی روی پلی استیشن پورتال اجرا کنند. در این آزمون، نسخه‌ی PSP بازی GTA بدون نیاز به اتصال به وای‌فای روی پورتال اجرا شد. یکی از این مهندسان به نام اندی ان‌گویِن در پستی در شبکه اجتماعی X این خبر را تأیید کرد.

ان‌گویِن گفت که هک پلی استیشن پورتال به‌کلی با بهره‌گیری از نرم‌افزار انجام شده است؛‌ بنابراین، به هیچ‌گونه تغییر سخت‌افزاری مانند تراشه‌های اضافی یا لحیم‌کاری نیازی ندارد.

اندی ان‌گوین پژوهشگر آسیب‌پذیری ابری در گوگل است و با یکی از مهندسان امنیتی گوگل به نام کال اسونسون در پروژه‌ی پلی استیشن پورتال همکاری کرده است.

ان‌گوِین که بیشتر با نام TheFlow شناخته می‌شود، در گذشته چندین بار آسیب‌پذیری امنیتی در کنسول بازی سونی مانند پلی استیشن ۴ و ۵ را کشف کرده است. او قرار است در ماه می (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳) جزئیات آسیب‌پذیری جدیدی در PS4 را منتشر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات