بازی God of War برای ایکس باکس منتشر می‌شود؟

سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
پوستر بازی God of War Ragnarok
مدیرعامل سونی می‌گوید که گیمرها به‌زودی می‌توانند بازی‌های دلخواه خود را روی پلتفرم‌های مختلف بازی کنند.
تبلیغات

کنیچیرو یوشیدا، مدیرعامل سونی، در مصاحبه با شرکت سرمایه‌گذاری Norges Bank، بخشی از استراتژی‌های آینده‌ی شرکت را درزمینه‌ی توسعه‌ی کنسول پلی استیشن و امکان تجربه‌ی بازی‌های انحصاری این شرکت در پلتفرم‌های ابری و گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر تشریح کرد.

به‌گفته‌ی یوشیدا، سونی در سال‌های اخیر توجه بیشتری به کامپیوتر نشان داده؛ به‌طوری‌که قرار است بازی‌های Helldivers 2 و Marathon هم‌زمان برای کنسول پلی استیشن و کامپیوتر منتشر شوند.

یوشیدا در مصاحبه‌ی جدیدش به فعالیت گسترده‌ی سونی درزمینه‌ی تولید فیلم، موسیقی، محصولات الکترونیکی و سرگرمی اشاره کرد. او گفت که پلی استیشن و بازی‌های انحصاری این کنسول، اصلی‌ترین فعالیت سونی هستند و رقابت سنگینی با کنسول نینتندو و کنسول ایکس باکس دارند.

یوشیدا به این موضوع اشاره کرد که رقابت سونی با شرکت‌های حوزه‌ی سرگرمی، بسیار سنگین است؛ ازاین‌رو، سونی می‌خواهد بازی‌های خود را برای کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند و فضای ابری نیز منتشر کند.

از زمان انتشار اولین نسخه‌ی بازی God of War، شایعات زیادی درباره‌ی عرضه‌ی این بازی برای پلتفرم‌های غیر از پلی استیشن وجود داشت و حالا مدیرعامل سونی به‌طور ضمنی این شایعات را تأیید کرد. ناگفته نماند مشخص نیست که God of War برای ایکس باکس هم منتشر می‌شود یا نه؛ اما شایعات زیادی در این زمینه به‌گوش می‌رسد.

یوشیدا در‌ادامه‌ی مصاحبه، درباره‌ی استفاده از هوش مصنوعی و مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) در بازی‌ها و سایر محصولات سونی نیز صحبت کرد. او گفت که نباید این ابزارها جایگزین انسان شوند و سونی صرفاً از آن‌ها به‌عنوان فناوری پشتیبان برای کمک به سازندگان محصولات خود استفاده می‌کند.

بر‌اساس گزارش سالانه Newzoo، در سال ۲۰۲۳ پلتفرم کامپیوتر درمقابل کنسول‌های بازی رشد بهتری را تجربه کرده است و شرکت‌هایی نظیر مایکروسافت و نینتندو و سونی با شخصی‌سازی بازی‌های خود برای پلتفرم کامپیوتر، می‌توانند حضور پررنگ‌تری در صنعت گیم و سرگرمی داشته باشند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات