بهترین بازی های پلی استیشن ۴ که باید تجربه کنید!

یک‌شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
مطالعه 14 دقیقه
نماد دکمه های پلی استیشن و پوستر بازی رد دد و مرد عنکبوتی در پس زمینه
حدود ۱۰ سال از عرضه‌ی پلی‌استیشن ۴ می‌گذرد؛ به‌همین‌دلیل، قصد داریم بهترین بازی‌های این کنسول دوست‌داشتنی را مرور کنیم.
تبلیغات

پلی‌استیشن ۴ یکی از مدل‌های پرفروش‌ کنسول بازی سونی بود که هنوز‌هم کاربران بسیار زیادی دارد و ازنظر قدرت گرافیکی، تجربه‌ای جذاب از اجرای بازی‌ها ارائه می‌دهد.

چه طرفدار بازی‌های مسابقه‌ای باشید، چه بازی‌های ترسناک و بازی‌های شوتر، در این فهرست حتماً گزینه‌ای مناسب با سلیقه‌ی خود پیدا خواهید کرد. از همین‌حالا باید هشدار دهیم که برخی از این عناوین واقعاً اعتیادآور هستند و شما را برای ساعت‌های طولانی پای کنسول پلی‌استیشن ۴ میخکوب خواهند کرد.

۱. Persona 5

بازی Persona 5

تاریخ انتشار: ۴ آوریل ۲۰۱۷

ژانر: نقش‌آفرینی

امتیاز: ۴٫۸۸ از ۵

Persona 5 ازنظر نوآوری درمقایسه‌با بازی‌های دیگر پیشرفت چشمگیری نداشت؛ اما ویژگی‌های دیگر آن باعث می‌شود یکی از بهترین عناوین نقش‌آفرینی باشد. دنیای بازی و شخصیت‌هایی که در آن حضور دارند، برای گیمرها بسیار جذاب است.

Persona 5 ازجمله بازی‌هایی محسوب می‌شود که گیمر را کاملاً در خود غرق می‌کند و درنهایت پس‌ از پایان آن، حسرت خواهید خورد که چرا به‌ این زودی تمام شد.

۲. Uncharted 4: A Thief’s End

بازی Uncharted 4: A Thief’s End

تاریخ انتشار: ۱۰ می ۲۰۱۶

ژانر: اکشن، ماجراجویی

امتیاز: ۴٫۷۴ از ۵

آیا آنچارتد ۴ نتیجه‌ای شایسته برای داستان دریک است؟ آیا پایان داستان‌ها و شخصیت‌هایی که عاشقشان شده‌ایم، راضی‌کننده به‌نظر می‌رسد؟

چگونگی یادآوری حماسه‌ها با گذشت زمان مشخص می‌شود؛ اما بی‌تردید می‌توان گفت Uncharted 4 پایانی است که ارزش تبدیل‌شدن به یکی از نمادهای پلی‌استیشن را دارد. این عنوان برای دریک و دوستانش هرآنچه به آن امید داشتیم و حتی آرزو می‌کردیم، ارائه می‌دهد. بازی مذکور در بهترین سطح انجام می‌شود شخصیت‌پردازی در آن واقعاً عالی است.

در آنچارتد ۴، نیتن دریک باید به دنیای خطرناکی برگردد و تصمیم بگیرد برای نجات کسانی که دوستشان دارد، باید چه‌ چیزی را قربانی کند. در این بازی به دریک، سم، النا و سالی بپیوندید و ماجراجویی حماسی در سرتاسر جهان را تجربه کنید.

۳. Horizon Zero Dawn

بازی Horizon Zero Dawn

تاریخ انتشار: ۲۸ فوریه ۲۰۱۷

ژانر: نقش‌آفرینی

امتیاز: ۴٫۶۸ از ۵

Horizon Zero Dawn با بیان داستانی شگفت‌انگیز و ساختن دنیایی جذاب به‌همراه گیم‌پلی روان و عالی و چالش‌برانگیز، شما را وارد فضایی می‌کند که نمونه‌اش را کمتر دیده‌اید.

تمرکز Horizon Zero Dawn روی ویژگی‌های سرگرم‌کننده و معنادار است؛البته فقط مکانیک‌هایی را مجاز می‌داند که به تکمیل مهارت‌های گیمر کمک می‌کنند. پاداش‌های داخل بازی به‌راحتی به‌دست نمی‌‌آیند؛ اما واقعاً ارزش تلاش‌کردن دارند.

۴. God of War

بازی God of War

تاریخ انتشار: ۲۰ آوریل ۲۰۱۸

ژانر: اکشن، ماجراجویی

امتیاز: ۴٫۷۵ از ۵

مگر می‌شود نام بازی‌های پلی‌استیشن ۴ به‌میان آید و حرفی از بازی بسیار جذاب و محبوب God of War نزنیم؟ این بازی با سبک دوربین و ویژگی‌های درگیرکننده‌اش یکی از عناوین منحصربه‌فردی است که می‌توانید از اجرایش ساعت‌ها لذت ببرید.

کریتوس و آترئوس قلب تپنده‌ی سفر هیجان‌انگیز شما در بازی God of War هستند و مثل همیشه باید هم‌زمان ترکیبی از قدرت نبرد و تفکر برای حل چالش‌ها و مهارت را به‌کار ببرید تا به انتهای داستان جذاب بازی برسید.

۵. Diablo III

بازی Diablo III

تاریخ انتشار: ۲۷ ژوئن ۲۰۱۷

ژانر: اکشن، نقش‌آفرینی

امتیاز: ۴٫۷۵ از ۵

داستان بازی Diablo III جهان فانتزی تاریکی به نام Sanctuary اتفاق می‌افتد. در این دنیا نیروهای شیطانی به رهبری Diablo، ارباب وحشت، در حال گسترش نفوذ خود هستند. گیمر در نقش یکی از ۵ قهرمان بازی، یعنی Barbarian ،‌Crusader ،‌Demon Hunter ،‌Monk یا Witch Doctor بازی می‌کند.

قهرمانان بازی باید با نیروهای شیطانی مبارزه کنند و Sanctuary را نجات دهند. بازی Diablo III به‌دلیل گیم‌پلی هیجان‌انگیز و داستان جذاب و دنیای زیبا تحسین منتقدان برانگیخته است.

۶. The Last of Us Part II

بازی The Last of Us Part II

تاریخ انتشار: ۱۹ جولای ۲۰۲۰

ژانر: اکشن، ماجراجویی

امتیاز: ۴٫۳۸ از ۵

The Last of Us Part II بازی ویدئویی ساخت شرکت ناتی داگ است که دنباله‌ی بازی The Last of Us محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد.

داستان The Last of Us Part II پنج سال پس از وقایع بازی اول روایت می‌شود. جوئل میلر و الی، شخصیت‌های اصلی بازی اول، اکنون زندگی آرامی را سپری می‌کنند؛ اما این آرامش زمانی از بین می‌رود که الی در جنایتی بی‌رحمانه خانواده‌ای را از دست می‌دهد و درنتیجه، برای انتقام مسیر خطرناکی را در پیش می‌گیرد.

The Last of Us Part II ازنظر داستان یکی از بهترین بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود که حتی باعث شد سریالی براساس آن ساخته شود و بسیار هم پربیننده بود.

۷. NieR: Automata

بازی NieR: Automata

تاریخ انتشار: ۲۳ فوریه ۲۰۱۷

ژانر: نقش‌آفرینی، اکشن

امتیاز: ۴٫۸۴ از ۵

داستان بازی NieR: Automata در آینده‌ای دور رخ می‌هد؛ زمانی‌که انسان‌ها پس از حمله‌ی ماشین‌های بیگانه مجبور شده‌اند سیاره‌ی زمین را ترک کنند. در این بازی، انسان‌ها در ماه زندگی می‌کنند و ربات‌هایی را برای مبارزه با ماشین‌ها به زمین فرستاده‌اند.

گیمرها در نقش ربات جنگجویی به‌ نام 2B بازی می‌کنند. 2B و همکارش، 9S، به زمین فرستاده می‌شوند تا ماشین‌های بیگانه را نابود کنند؛ اما با گذشت زمان به حقیقتی تاریک‌تر درباره‌ی جنگ بین انسان‌ها و ماشین‌ها پی می‌برند.

داستان پیچیده و رمزآلود Nier: Automata سؤالاتی عمیق درباره‌ی ماهیت زندگی و هویت مطرح می‌کند. از دیگر ویژگی‌های جذاب این عنوان می‌توان به گیم‌پلی اکشن هیجان‌انگیز با مبارزه‌های دشوار اشاره کرد.

۸. Resident Evil 7

بازی Resident Evil 7

تاریخ انتشار: ۲۴ ژانویه‌ی ۲۰۱۷

ژانر: ترسناک، بقا

امتیاز: ۴٫۷۲ از ۵

مجموعه‌ بازی‌های Resident Evil برای علاقه‌مندان به سبک بقا و ترسناک همیشه جذاب بوده‌اند. توسعه‌دهندگان Resident Evil 7 سعی کردند ویژگی‌های اصیل این مجموعه را درکنار ویژگی‌های جدید ارائه دهند و این بازی را می‌توان مجموعه‌ای موفقیت‌آمیز از تلاش‌های سازندگانش توصیف کرد.

رزیدنت اویل ۷ با الهام از ویژگی‌های نسخه‌های اولیه‌ی خود و ساختن داستان و فضایی جدید براساس آن، تجربه‌ای جذاب و پر از استرس و هیجان برای گیمرها رقم می‌زند که نمونه‌اش را کمتر دیده‌ایم.

۹. Titanfall 2

بازی Titanfall 2

تاریخ انتشار: ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸

ژانر: تیراندازی، اول‌ شخص

امتیاز: ۴٫۵۴ از ۵

اولین نسخه‌ی Titanfall بسیار سرگرم‌کننده، اما واقعاً کوتاه بود و ایده‌ای محدود و نیمه‌کاره داشت. Titanfall 2 برای حل همین مشکلات منتشر شد و اکنون یکی از بازی‌های پرطرفدار سبک تیراندازی اول‌ شخص است.

در بازی تک‌نفره‌ی Titanfall 2، افسر مشتاق و کهنه‌کار نیروهای خود را برای نجات جانش و مبارزه با دشمنی بسیار قدرتمند به‌کار می‌گیرد. حالت چندنفره‌ی این بازی توانایی‌های بیشتر و شخصی‌سازی عمیق‌تری ارائه می‌دهد تا طرفداران گیم‌پلی سریع و هیجان‌انگیزی را تجربه کنند.

۱۰. Marvel’s Spider-Man

بازی Marvel’s Spider-Man

تاریخ انتشار: ۷ سپتامبر ۲۰۱۸

ژانر: اکشن، ماجراجویی

امتیاز: ۴٫۷ از ۵

شرکت Insomniac، سازنده‌ی معروف بازی‌های مرد عنکبوتی، با Marvel’s Spider-Man نظر طرفداران این عنوان را بار‌دیگر به‌ خود جلب کرد. مرد عنکبوتی یکی از بهترین بازی‌های اَبَرقهرمانی محسوب می‌شود که پلی‌استیشن ۴ تجربه کرده است.

Marvel’s Spider-Man بازی بسیار جذاب و هیجان‌انگیز ماجراجویی و اکشنی است که شکوه سینمایی را در دنیای بازی‌های کامپیوتری به‌تصویر می‌کشد و گیمرها را ساعت‌ها سرگرم می‌کند. این بازی مراحل جذاب و و هیجان‌انگیزی دارد و باید با تکمیل مهارت‌ها و جنگیدن با دشمنان و خراب‌کاران، شهرتان را مثل همیشه نجات دهید.

۱۱. Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2

تاریخ انتشار: ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸

ژانر: اکشن، ماجراجویی

امتیاز: ۴٫۷ از ۵

Red Dead Redemption 2 شاهکاری دیگر از راک‌استار است. این بازی نه‌تنها انتظارات را برآورده می‌کند؛ بلکه از آن هم فراتر می‌رود و از هر نظر درمقایسه‌با نسل اول خود بهتر است.

تجربه‌ای حماسی از حضور در غرب وحشی را با Red Dead Redemption 2 و داستان بسیار جذابش آن‌هم در دنیای جهان‌باز تجربه کنید. توجه سازنده‌ی این بازی به جزئیات مختلف و قراردادن ویژگی‌های فیزیکی مختلف باعث شده است تا به یکی از عناوین محبوب‌ دهه‌ی اخیر تبدیل شود.

این بازی با وجود پیشرفت‌های دنیای بازی، همچنان از گرافیک و گیم‌پلی بسیار عالی و جذابی بهره می‌برد. تیراندازی و اسب‌سواری و انجام مأموریت‌های وسترنی را با این بازی جذاب تجربه کنید و لذت ببرید.

۱۲. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

تاریخ انتشار: ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۵

ژانر: مخفی‌کاری، اکشن

امتیاز: ۴٫۳۸ از ۵

داستان بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در سال ۱۹۸۴ اتفاق می‌افتد و دنباله‌ی نسخه‌ی قبل است. در دنیای بازی، بحرانی جهانی در طول جنگ سرد ایجاد می‌شود و گیمر را به دنیایی هدایت می‌کند که در آن میل به انتقام بیداد می‌کند.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain مضامینی مثل روان‌شناسی جنگ و جنایت‌هایی را به‌تصویر می‌کشد که برخی کشورها و افراد در چرخه‌ی باطل جنگ مرتکب شده‌اند. این عنوان در سبک جهان‌باز است و گرافیک فوتورئالیستی و ویژگی‌های متعددی دارد.

تم‌های سنگین و حالت سینمایی و گیم‌پلی تاکتیکی ازجمله مشخصات مهم بازی مذکور محسوب می‌شوند و همین ویژگی‌ها باعث شدند به یکی از عناوین برجسته‌ صنعت گیم تبدیل شود.

۱۳. Bloodborne

بازی Bloodborne

تاریخ انتشار: ۲۵ مارس ۲۰۱۵

ژانر: اکشن، نقش‌آفرینی

امتیاز: ۴٫۷۳ از ۵

Bloodborne بازی ویدئویی ساخت شرکت فرام‌سافتور در شهر خیالی یارنام جریان دارد؛ مکانی که با بیماری مرموزی آلوده شده است. گیمرها در Bloodborne کنترل شخصیت شکارچی را بر‌عهده می‌گیرند که باید در شهر خطرناک زنده بماند و با دشمنان مختلفی ازجمله هیولاها و انسان‌های متخاصم و موجودات خونین مبارزه کند.

بازیکنان می‌توانند از انواع سلاح‌ها و قدرت‌های جادویی برای شکست دشمنان خود استفاده کنند. بازی Bloodborne به‌دلیل گیم‌پلی چالش‌برانگیز و داستان جذاب و جلوه‌های بصری خیره‌کننده تحسین منتقدان را برانگیخته است.

۱۴. Shadow of the Colossus

بازی Shadow of the Colossus

تاریخ انتشار: ۱۸ اکتبر ۲۰۱۵

ژانر: اکشن، ماجراجویی

امتیاز: ۴٫۳۷ از ۵

Shadow of the Colossus داستان جوانی به‌ نام واندر را روایت می‌کند که برای احیای دخترش، Mono، به سرزمین ممنوعه سفر می‌کند. در طول بازی، واندر باید ۱۶ غول را شکست دهد تا روح Mono را آزاد کند. این غول‌ها موجوداتی عظیم‌جثه و قدرتمند هستند که در سراسر سرزمین ممنوعه پراکنده شده‌اند.

واندر برای شکست دادن هر‌یک از این غول‌ها باید ضعف‌های آن‌ها را پیدا کند و با استفاده از مهارت‌های خود، آن‌ها را از بین ببرد. گیم‌پلی بازی Shadow of the Colossus روی مبارزه با غول‌ها تمرکز دارد. واندر برای مبارزه با این غول‌ها از شمشیر و تیر استفاده می‌کند. او می‌تواند از محیط نیز در مبارزه بهره ببرد.

۱۵. The Witcher 3: Wild Hunt

بازی The Witcher 3: Wild Hunt

تاریخ انتشار: ۱۹ می ۲۰۱۵

ژانر: فانتزی، نقش‌آفرینی

امتیاز: ۴٫۸۴ از ۵

The Witcher 3 بازی بسیار بزرگ و با جزئیات بی‌پایان است که در بسیاری از بازی‌های مشابه دیده نمی‌شود. CD Projekt RED با The Witcher 3 تصویری از جهانی را ارائه می‌دهد که درگیر جنگ و جادوی شیطانی شده است و شهرها و دهکده‌هایش با فقر دست‌وپنجه نرم‌ می‌کنند.

زندگی مرفه جامعه در مکان‌هایی دور از دسترس کشاورزان و افراد عادی جریان دارد. شما در این بازی قاتل هیولا هستید و در‌مقابل خود سرزمینی جنگ‌زده و پر از هیولا را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید ساعت‌ها در آن گشت‌‌وگذار کنید.

دنیای فانتزی The Witcher 3: Wild Hunt پیشرفت‌های گرافیکی و فنی متعددی درمقایسه‌با نسخه‌های قبلی خود ارائه داد که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به تراکم بسیار بیشتر، اجرای سریع‌تر، پشتیبانی از فناوری رهگیری پرتو و پشتیبانی از صدای سه‌بعدی اشاره کرد.

۱۶. Sekiro Shadows Die Twice

بازی Sekiro Shadows Die Twice

تاریخ انتشار: ۲۲ مارس ۲۰۱۹

ژانر: اکشن، ماجراجویی

امتیاز: ۴٫۸۴ از ۵

Sekiro: Shadows Die Twice بازی ویدئویی در سبک اکشن‌ماجراجویی است که در دوره‌ی سن‌گوکو ژاپن جریان دارد و داستان سامورایی جوانی به نام واکر را روایت می‌کند. این شخصیت پس از کشته‌شدن استادش، برای انتقام‌جویی به سفر می‌رود.

گیم‌پلی Sekiro: Shadows Die Twice روی مبارزه‌های تن‌به‌تن تمرکز دارد و بازیکنان باید با استفاده از مهارت‌های سامورایی، از دست دشمنان خود جان سالم به‌در ببرند. یکی از ویژگی‌های متمایز بازی، قابلیت بازگشت از مرگ است که به گیمرها اجازه می‌دهد تا پس از کشته‌شدن، دوباره به زندگی بازگردند.

۱۷. Resident Evil 2 Remake

بازی RESIDENT EVIL 2

تاریخ انتشار: ۲۶ ژانویه ۲۰۱۹

ژانر: ترسناک، بقا

امتیاز: ۴٫۸۱ از ۵

داستان بازی Resident Evil 2 Remake در شهر راکون سیتی روایت می‌شود که به‌دلیل پخش ویروس تی، به شهری آلوده تبدیل شده است. دو شخصیت اصلی بازی، کلیر ردفیلد و لیان کندی، به شهر راکون سیتی می‌آیند تا برادر کلیر را پیدا کنند؛ اما درنهایت خودشان هم نیز گرفتار ویروس می‌شوند.

گیم‌پلی Resident Evil 2 Remake روی بقا و مدیریت منابع تمرکز دارد. بازیکنان باید با استفاده از منابع محدود دراختیارشان، از دشمنان جان سالم به‌در ببرند. بازی سیستم اکشن جدیدی نیز دارد که به گیمر اجازه می‌دهد با استفاده از محیطش، دشمنان را شکست دهند.

۱۸. Divinity: Original Sin II

بازی Divinity Original Sin II

تاریخ انتشار: ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۷

ژانر: نقش‌آفرینی

امتیاز: ۴٫۶۸ از ۵

Divinity: Original Sin II بازی نقش‌آفرینی کلاسیکی است که به‌لطف سیستم‌های نوآورانه و جهان گسترده‌اش، تجربه‌ای منحصربه‌فرد را ارائه می‌دهد. بازی Divinity: Original Sin II در دنیای فانتزی Rivellon جریان دارد و بازیکنان را در نقش زندانی‌ای قرار می‌دهد که به‌دنبال آزادی است.

گیمر می‌تواند از بین ۶ شخصیت پیش‌ساخته یا شخصیت سفارشی خود یکی را برگزیند. بازی سیستم مبارزه‌ی مبتنی‌بر نوبت دارد که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا از محیط خود برای ایجاد استراتژی‌های پیچیده بهره ببرند.

۱۹. Journey

بازی Journey

تاریخ انتشار: ۲۱ جولای ۲۰۱۵

ژانر: ماجراجویی

امتیاز: ۴٫۶۹ از ۵

Journey بازی ویدئویی مستقل در سبک ماجراجویی است که در آن بازیکن کنترل شخصیت کوچک و بی‌نامی را بر‌عهده می‌گیرد. گیمر باید با این شخصیت در بیابان وسیع و بی‌انتها حرکت کند و هدف نهایی رسیدن به بالای کوه بزرگ انتهای بیابان است.

بازی Journey به‌دلیل طراحی هنری زیبا و موسیقی متن حماسی و داستان رمزآلودش تحسین منتقدان را برانگیخته است.

۲۰. INSIDE

بازی INSIDE

تاریخ انتشار: ۲۹ ژوئن ۲۰۱۶

ژانر: ماجراجویی، معمای

امتیاز: ۴٫۴۸ از ۵

بازی INSIDE در دنیایی تاریک و برزخ‌مانند آغاز می‌شود و شما نقش پسربچه‌ای را دارید که در این دنیا قدم گذاشته است. اکنون باید با حل معماها و روبه‌روشدن با مشکلات، مراحل را طی کنید.

INSIDE به‌دلیل گرافیک سیاه‌و‌سفید و مینیمالیستی و داستان مرموز و معمایی و گیم‌پلی چالش‌برانگیزش نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کرده است. این بازی برنده‌ی جوایز متعددی از‌جمله جایزه‌ی بهترین بازی مستقل از The Game Awards و جایزه‌ی بهترین دستاورد هنری از BAFTA شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات