آیا سرویس گیم پس مایکروسافت به پلی استیشن و نینتندو می‌آید؟

شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
کنسول ایکس باکس سری ایکس در حال بازی
آیا مایکروسافت سرانجام سرویس اشتراکی گیم پس را در دسترس کنسول‌های پلی استیشن و نینتندو قرار می‌دهد؟
تبلیغات

در چند سال گذشته، اشاراتی وجود داشت که مایکروسافت مایل است سرویس Xbox Game Pass خود را به کنسول‌ بازی رقیب مانند پلی‌ استیشن ۵ و نینتندو‌ سوییچ ارائه دهد و اخیراً چیزهای بیشتری درباره‌ی این موضوع شنیده‌ایم.

تیم استوارت، مدیر ارشد مالی ایکس‌ باکس، مدتی پیش گفت که آن‌ها می‌خواهند Game Pass روی هر نمایشگری که بازی اجرا می‌کند، حضور داشته باشد. این باعث شد شایعه‌های درباره‌ی انتشار گیم پس برای کنسول پلی استیشن و کنسول نینتندو شکل بگیرد.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، در مصاحبه‌ای با ویندوز سنترال، در مورد Game Pass در سیستم‌های سونی یا نینتندو گفت که این «در برنامه‌های [مایکروسافت] نیست.»

اسپنسر ادامه داد: «من حرفم را با بیان اینکه هیچ برنامه‌ای برای آوردن Game Pass به پلی‌استیشن یا نینتندو نداریم، شروع می‌کنم. این در برنامه‌های ما نیست. چیزی که می‌خواهم روی آن تمرکز کنم این است که چگونه به خلق نوآوری برای افرادی که به پلتفرم سخت‌افزاری ما متعهد شده‌اند ادامه دهیم تا مطمئن شویم که آن‌ها نسبت به سرمایه‌گذاری خود در چیزی که ما ساخته‌ایم احساس خوبی دارند.»

فیل اسپنسر فاش می‌کند که مایکروسافت سالانه بیش از یک میلیارد دلار برای پشتیبانی از بازی‌های متفرقه در Game Pass هزینه می‌کند. با وجود این، سرویس Game Pass سودآور است و به مایکروسافت این آزادی را می‌دهد تا بازی‌های کوچک‌تر و گرم و دوستانه مانند Pentiment و Grounded را پشتیبانی کند. این خبر خوبی برای افرادی است که امیدوارند مایکروسافت بیشتر در ژانرهای مورد علاقه‌ی آن‌ها جست‌وجو کند، به‌ویژه اکنون که مالک اکتیویژن بلیزارد است.

اسپنسر حرفی برای افرادی دارد که احتمالاً از نحوه‌ی اشاره به فرنچایزهای کلاسیک توسط او خسته شده‌اند. او در گذشته از مواردی مانند StarCraft و King's Quest نام برده بود. اسپنسر گفت بی‌دلیل به این بازی‌ها اشاره نمی‌کند و در تلاش است به‌صورت غیرمستقیم به برخی از بازی‌های آینده‌ی گیم پس اشاره کند.

او گفت: «من می‌خواهم طرفداران و مشتریان ما بدانند که من به بازی‌ها صرفاً برای شوخی کردن اشاره نمی‌کنم. در حرف‌های من نکاتی وجود دارد و من مردم را گول نمی‌زنم. شاید اتفاق‌ها و بازی‌ها درجدول زمانی که مردم دوست داشته باشند اتفاقی نیفتد، اما معمولاً وقتی چیزی را نام می‌برم، منظور خاصی دارم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات