این فناوری AMD، نرخ فریم بازی‌ها را سه برابر بیشتر می‌کند!

شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
گیمینگ با مانیتور MAG321QR QD ام‌اس‌آی
یکی از مهندسان ارشد AMD می‌گوید فناوری FSR 3 از‌این‌پس در دو بازی Forspoken و Immortals of Aveum فعال است.
تبلیغات

AMD پس از مدت‌ها سرانجام سومین نسل از فناوری FSR را در دسترس گیمرها قرار داد. FSR تکنیکی ویژه برای افزایش نرخ فریم است و عملکرد اجراییِ بازی‌ها را ارتقا می‌دهد. FSR 3 در حال حاضر صرفاً روی دو بازی Forspoken و Immortals of Aveum کار می‌کند، اما به‌زودی با بازی‌های دیگر هم سازگار خواهد شد.

فرانک آژور، از مهندسان ارشد و سرشناس AMD، انتشار FSR 3 را با انتشار پست جدیدی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد. FSR 3 رقیب مستقیم فناوری DLSS 3 انویدیا است و به دارندگان کارت گرافیک AMD امکان می‌دهد که نرخ فریم برخی از بازی‌ها را دو تا سه برابر بیشتر کنند.

تفاوت نرخ فریم بازی در فناوری AMD FSR 3
آپ اسکیل بازی ها با فناوری AMD FSR 3

بر اساس اطلاعات رسمی، فناوری FSR 3 نه‌تنها با گرافیک‌های قدیمی AMD سازگار است بلکه روی کارت گرافیک انویدیا نیز کار می‌کند؛ درحالی‌که که امکان استفاده از DLSS 3 در کارت‌های گرافیک AMD وجود ندارد و این فناوری صرفاً در گرافیک‌های جدید سری RTX 4000 پشتیبانی می‌شود. قیمت کارت گرافیک RTX 4000 بسیار زیاد است و این موضوع دسترسی به DLSS 3 را دشوار می‌کند.

AMD قبلاً گفته است که فناوری FSR 3 در فصل اول سال ۲۰۲۴ برای بازی‌های مبتنی‌بر رابط‌های DX11 و DX12 نیز در دسترس قرار می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات