رئیس ایکس‌باکس: اسناد فاش‌شده قدیمی است و برنامه‌های ما تغییر کرده‌اند

چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
مطالعه 1 دقیقه
فیل اسپنسر / Phil Spencer مدیرعامل ایکس باکس واحد گیمینگ مایکروسافت
رئیس برند ایکس‌باکس ضمن ابراز ناراحتی از افشای اطلاعات، می‌گوید که بسیاری از برنامه‌های این شرکت برای آینده‌ی کنسول‌ها تغییر کرده است.
تبلیغات

فیل اسپنسر، رئيس ایکس باکس، ایمیلی برای کارکنان مایکروسافت فرستاده است تا به حواشی روز گذشته اشاره کند. اسنادی که مایکروسافت به‌اشتباه به‌عنوان بخشی از پرونده‌‌ی دادگاه کمیسیون فدرال تجارت ثبت کرده بود، جزئیات گسترده‌ای درباره‌ی برنامه‌های آینده‌ی ایکس‌ باکس در بر داشتند. وب‌سایت ورج به نسخه‌ای از ایمیل فیل اسپنسر دسترسی پیدا کرده است.

رئیس ایکس‌ باکس در ایمیلش می‌گوید که جزئیات برنامه‌های آینده‌ «ناخواسته فاش شدند.» اسناد فاش‌شده به تولید مدل بازطراحی‌شده‌ی ایکس باکس سری ایکس، ساخت مدل نسل ۱۰ ایکس باکس با تمرکز بر بازی‌های ابری، دسته بازی جدید ایکس باکس و شماری از بازی‌های معرفی‌نشده‌ی بتسدا اشاره دارند.

اسپنسر می‌گوید که اسناد فاش‌شده قدیمی‌ است و برنامه‌های مایکروسافت تغییر کرده‌اند. برخی از اسناد مربوط‌به سال ۲۰۲۲ هستند و بقیه‌ی آن‌ها (نظیر تمایل اسنپسر به تصاحب نینتندو) به چند سال قبل برمی‌گردد: «می‌دانم که این اتفاق ناامید‌کننده است، حتی با در نظر گرفتن این‌که اکثر اسناد بیش‌از یک سال پیش ساخته شده‌اند و برنامه‌های ما تکامل یافته است.»

اسپنسر با انتشار پست جدیدی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس می‌گوید: «مکالمه‌های مربوط‌به اسناد و ایمیل‌های قدیمی را دیده‌ایم. دیدن این‌که تلاش‌های تیم ما به این شکل به‌اشتراک گذاشته می‌شود، سخت است؛ چون چیزهای زیادی تغییر کرده‌اند و در آینده چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توان برای آن‌ها هیجان داشت. وقتی آماده باشیم، برنامه‌های واقعی را به‌اشتراک می‌گذاریم.»

فیل اسپنسر در ایمیلی که برای کارکنان تیم ایکس باکس فرستاده، روی کلیدواژه‌ی «برنامه‌های واقعی» تأکید کرده است: «همه‌ی ما شور و انرژی شگفت‌انگیزی را وارد کارمان می‌کنیم و هرگز نمی‌خواستیم که جزئیات سخت‌کوشی‌مان این‌گونه با جامعه به‌اشتراک گذاشته شود. باوجوداین، چیزهای بسیار بیشتری وجود دارد که می‌توان برای آن‌ها هیجان‌زده شد. وقتی آماده باشیم، برنامه‌های واقعی را با بازیکنان‌مان در میان خواهیم گذاشت.»

برخی از اسناد ادعا می‌کردند که مایکروسافت در فکر مهاجرت به پردازنده‌ی آرم در سال ۲۰۲۸ است. فعلاً مشخص نیست که قیمت CPU و قیمت گرافیک جدید ایکس باکس تا چه حد روی قیمت کنسول بازی ۲۰۲۸ مایکروسافت اثر خواهد گذاشت. گفته شده است که قیمت ایکس باکس ۲۰۲۴ مشابه ایکس باکس سری ایکس خواهد بود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات