مدیرعامل مایکروسافت: سونی مقصر انحصاری‌بودن بازی‌ها است

پنج‌شنبه ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
ساتیا نادلا / Satya Nadella با کت شلوار و لبخند جلو ماشین شاسی بلند
مدیرعامل مایکروسافت در جلسه‌ی دادگاه گفت هیچ علاقه‌ای به دنیایی که در آن برخی از بازی‌ها به‌صورت انحصاری منتشر می‌شوند، ندارد.
تبلیغات

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، می‌گوید که دوست دارد دوران بازی‌های انحصاری کنسول‌ها به پایان برسد؛ اما همزمان سونی را مقصر وضعیت فعلی بازار و رقابت دانسته است.

گفته‌های نادلا در دادگاهی که با محوریت پرونده‌ی کمیسیون فدرال تجارت آمریکا و مایکروسافت برگزار می‌شود، مطرح شد. نادلا درباره‌ی استراتژی مایکروسافت در حوزه‌ی گیمینگ ابری، اهداف این شرکت در صنعت بازی و موارد دیگر بحث کرد.

بر اساس گزارش ورج، ساتیا نادلا می‌گوید ایدئال‌ترین شرایط برای مایکروسافت این است که در بیشترین پلتفرم‌های ممکن روی نرم‌افزار متمرکز شود. در ادامه از او درباره‌ی بازی‌های انحصاری ایکس باکس سؤال شد و مدیرعامل مایکروسافت گفت: «اگر دست من بود، دوست داشتم از شر تمامی انحصاری‌های کنسول‌ها راحت شوم.»

مدیرعامل مایکروسافت در ادامه اضافه کرد: «اما مشخص کردن این وضعیت کار من نیست، خصوصا با در نظر گرفتن این‌که ما سهم کمی در بازار کنسول‌ها داریم. بازیگر برتر بازار (سونی) با استفاده از انحصاری‌ها، رقابت در بازار را تعریف کرده است و ما اکنون در چنین دنیایی زندگی می‌کنیم؛ من هیچ عشقی به چنین دنیایی ندارم.»

گفته‌های نادلا در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته مشخص شد جیم رایان، رئیس پلی استیشن، اعتراف کرده بازی‌های انحصاری نظیر Starfield قرار نیست ضدرقابتی باشند.

رایان همچنین ادعا کرده است که ناشران صنعت بازی معتقدند سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس «ویرانگر ارزش‌ها» است و به همین دلیل مهم است که سونی سرمایه‌گذاری عظیمی در توسعه‌ی بازی‌های اختصاصی و انتشار آن‌ها انجام دهد. سونی با این کار می‌تواند دست بالاتر را نسبت‌به ایکس باکس گیم پس داشته باشد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات