رگولاتوری آمریکا خطاب به دادگاه: قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن را مسدود کنید!

جمعه ۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد
رگولاتوری ایالات متحده از دادگاه درخواست کرده است که برای حفظ رقابت در صنعت بازی، جلوی بسته‌ شدن قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن را بگیرد.
تبلیغات

کمیسیون فدرال تجارت ایالات متحده (FTC) با حضور در دادگاه از قاضی خواست که بسته شدن قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد را ممنوع کند. این دادگاه نتیجه‌ی شکایت FTC از مایکروسافت است و رگولاتوری آمریکا قصد دارد موقتا بستن قرارداد را غیرممکن کند.

وکیل FTC می‌گوید اگر قرارداد بسته‌ شود، مایکروسافت توانایی و انگیزه‌ی لازم برای «آسیب‌رساندن به رقابت در برخی از بازارهای مرتبط به کنسول‌ها، سرویس‌های اشتراکی و گیمینگ ابری را دارد.»

کمیسیون فدرال تجارت استدلال کرده که اضافه شدن اکتیویژن به زیرمجموعه‌ی مایکروسافت باعث می‌شود کنسول‌های ایکس باکس دسترسی انحصاری به بازی‌های اکتیویژن پیدا کنند و به نینتندو و پلی استیشن ضربه وارد شود.

این در حالی است که مایکروسافت ادعاهای FTC را رد می‌کند. وکیل این شرکت می‌گوید اگر با دقت به شرایط بازار نگاه کنید، متوجه می‌شوید منطقی‌ترین کار برای مایکروسافت این است که بازی‌های اکتیویژن را تا حد امکان برای بیشترین افراد و پلتفرم‌های ممکن منتشر کند. او می‌گوید درصورت موضع‌گیری دادگاه، احتمالا مایکروسافت هرگز نخواهد توانست قرارداد را منعقد کند.

بر اساس گزارش رویترز، حل‌و‌فصل پرونده‌ی FTC تنها یکی از اقداماتی است که مایکروسافت باید در مسیر تصاحب اکتیویژن انجام دهد. این شرکت با مخالفت رگولاتوری بریتانیا نیز دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، اما رگولاتوری اتحادیه‌ی اروپا با قرارداد موافقت کرده است.

کمیسیون فدرال تجارت می‌گوید قرارداد ۶۸٫۷ میلیارد دلاری اکتیویژن که بزرگ‌ترین قرارداد مایکروسافت و صنعت بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود، به شرکت ردموندی امکان می‌دهد رقابت را در بازار کاهش دهد. مایکروسافت برای کاهش رقابت ممکن است محتواهایی اختصاصی از بازی‌های اکتیویژن را صرفا برای کنسول‌های ایکس باکس در دسترس قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات