تماشا کنید: مکالمه صوتی با شخصیت‌های بازی؛ این آینده صنعت ویدیوگیم است

دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دموی مکالمه با هوش مصنوعی انویدیا
انویدیا در ویدیویی هیجان‌انگیز، «آینده‌ی بازی‌ها» را به‌ نمایش گذاشته است؛ جایی که گیمر می‌تواند با صدای خودش مشغول صحبت کردن با شخصیت‌های بازی شود.
تبلیغات

جن‌سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، در جریان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی این شرکت در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۳ دمویی به‌ نمایش گذاشت که ترکیب صنعت بازی‌های ویدیویی و هوش مصنوعی را به‌ تصویر می‌کشد. در این دمو شاهد محیطی سایبرپانکی هستیم که گرافیک واقع‌گرایانه‌ای دارد و به شما امکان می‌دهد مستقیماً با صاحب یک فروشگاه صحبت کنید.

شماری از بازی‌های امروزی به گیمر حق انتخاب می‌دهند تا از بین دیالوگ‌های مختلف، یکی را برگزیند؛ بااین‌حال در دموی انویدیا عملاً می‌توانید با صدای خودتان مشغول صحبت کردن شوید. انویدیا می‌گوید این دمو نگاهی اولیه به «آینده‌ی بازی‌ها» محسوب می‌شود.

متأسفانه دیالوگ ردوبدل‌شده بین گیمر و شخصیت بازی در دموی انویدیا چندان چنگی به دل نمی‌زند؛ اما قطعاً به‌لطف فناوری هوش مصنوعی مولد در گذر زمان شاهد بهبود قابل‌توجهی در دیالوگ‌ها خواهیم بود.

گیمر در ابتدا از شخصیت بازی (به نام جین) می‌پرسد که حالش چطور است. جین در پاسخ می‌گوید: «متأسفانه چندان خوب نیستم.» در ادامه‌ی مکالمه، جین از افزایش جرم‌و‌جنایت در آن ناحیه خبر می‌دهد و فردی را معرفی می‌کند که سرمنشأ اوضاع نابسمان آن‌جا است.

نمایش صرفاً یک دموی کوتاه چندان ما را متعجب نمی‌کند؛ اما نباید فراموش کنیم که همین دمو نشان می‌دهد هوش مصنوعی مولد به سطح گفت‌و‌گوی طبیعی رسیده است. امیدواریم انویدیا به‌زودی دمو را به‌صورت عمومی منتشر کند تا گیمرها مشغول تجربه‌ی آن شوند و نتایج مختلف هر دیالوگ را ببینند.

بر اساس گزارش ورج، انویدیا دموی موردبحث را در همکاری با شرکت Convai خلق کرده است تا برای ابزارهایی که به تولید این دمو کمک کرده‌اند تبلیغ انجام دهد. انویدیا می‌گوید این دمو توسط ابزار Nvidia ACE (Avatar Cloud Engine) for Games ساخته شده که می‌توان به‌صورت محلی و ازطریق سرورهای ابری از آن استفاده کرد. مجموعه‌ابزار ACE شامل سرویس NeMo (برای پیاده‌سازی مدل‌های زبانی بزرگ)، Riva (تبدیل گفتار به متن و برعکس) و... است.

به گفته‌ی انویدیا، دمو ازطریق موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۵ ساخته شده است و فناوری رهگیری پرتو جایگاه ویژه‌ای در آن دارد. انویدیا می‌گوید که می‌توان بیش از یک شخصیت را به محیط اضافه کرد تا همه‌ی آن‌ها همزمان ازطریق هوش مصنوعی با گیمر حرف بزنند. از لحاظ تئوری حتی می‌توان به شخصیت‌های غیرقابل‌بازی نیز امکان داد که با یکدیگر صحبت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات