اجرای بازی با وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم برثانیه روی گوشی‌های اندروید با فناوری جدید کوالکام

جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
فناوری ارتقا مقیاس Snapdragon Game Super Resolution
فناوری Game Super Resolution کوالکام امکان اجرای بازی‌های اندروید با وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم برثانیه را فراهم خواهد کرد.
تبلیغات

کوالکام به‌زودی فناوری ارتقامقیاس جدیدی معرفی خواهد کرد که امکان اجرای بازی‌های اندروید با وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم برثانیه را فراهم کند. این شرکت با تکنولوژی Snapdragon Game Super Resolution (GSR) وضوح بازی‌های 1080p را به 4K تبدیل خواهد کرد. علاوه‌براین نرخ فریم از ۳۰ به ۶۰ فریم برثانیه افزایش خواهد یافت. انتظار می‌رود بازی‌های موبایلی و بازی‌های مخصوص هدست‌های واقعیت ترکیبی مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید سازگار با این فناوری جدید، اواخر سال جاری دردسترس قرار گیرند.

کوالکام با پیشرفت‌هایی که در تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 اعمال کرده است، اکنون قصد دارد تجربه‌ای هیجان‌انگیزتر از اجرای بازی‌ها را برای گیمرهای اندروید فراهم کند. فناوری ارتقامقیاس جدید این شرکت، وضوح و عملکرد بازی‌ها را بهبود خواهد داد و علاوه‌براین درمصرف انرژی صرفه‌جویی خواهد کرد.

تکنولوژی Game Super Resolution کوالکام، عملکرد بازی‌های موبایلی را بهبود داده و عمرباتری بهتری در دستگاه‌های اندروید به‌ارمغان خواهد آورد. این ویژگی همچنین برای گوشی‌هایی که از Snapdragon 8 Gen 2 بهره نمی‌برند کاربردی خواهد بود. فناوری مذکور به بازی‌ها اجازه می‌دهد با وضوح پایین‌تر اجرا شوند اما کاربر درنهایت آن‌ها را با کیفیت بالا مشاهده خواهد کرد و بدین‌ترتیب قدرت پردازشی کم‌تری استفاده خواهد شد.

به‌نوشته‌ی گیزموچاینا، فناوری ارتقامقیاس کوالکام از تکنیک فضای بهینه برای پردازنده‌های سری Adreno استفاده می‌کند؛ روشی که میزان مصرف حافظه، تأخیر پهنای‌باند و مصرف باتری را کاهش می‌دهد. این شرکت قبلاً با برخی توسعه‌دهندگان بازی وارد همکاری شده است تا GSR را به عناوین خود اضافه کنند.

درحال حاضر بازی‌های محبوبی مثل Call of Duty، Farming Simulator 23 Mobile و Jade Dynasty: New Fantasy از فناوری ارتقامقیاس جدید کوالکام پشتیبانی می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات