استفاده از آیفون به‌عنوان کنترلر؛ ایده جدید نتفلیکس برای سرویس استریم بازی روی تلویزیون

پنج‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سرویس بازی نتفلیکس | Netflix Games
ظاهراً نتفلیکس قصد دارد به‌منظور گسترش خدمات استریم بازی روی تلویزیون، امکان استفاده از آیفون به‌عنوان کنترلر را فراهم کند.
تبلیغات

استیو موزر از بلومبرگ و مک رامز روز گذشته اعلام کردند نتفلیکس درحال کار روی قابلیتی است که امکان دسترسی به بازی‌های ویدیویی را به تلویزیون‌های هوشمند می‌آورد و گیمرها می‌توانند هنگام اجرای این بازی‌ها از آیفون خود به‌عنوان کنترلر استفاده کنند.

اقدام جدید نتفلیکس برای ارائه‌ی خدمات بازی، سطح فعالیت‌های این شرکت را فراتر از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها می‌برد و گیمرها می‌توانند با روش‌های بیشتری به اجرای بازی‌های موردعلاقه‌ی خود بپردازند. افرادی که آیفون دارند نیز می‌توانند از گوشی خود به‌عنوان کنترلر استفاده کنند و بدین‌ترتیب نیازی به خرید کنترلر اختصاصی نخواهند داشت و همین ویژگی می‌تواند کاربران بیشتری را به سرویس بازی نتفلیکس جذب کند.

به گزارش دیجیتال‌ترندز، اطلاعات به‌دست آمده از برخی کدهای برنامه‌ی iOS نتفلیکس نشان‌دهنده‌ی بازی قابل‌اجرا روی تلویزیون‌های هوشمند است که به کنترلر نیاز دارد. این کد همچنین مشخص می‌کند امکان استفاده از آیفون به عنوان کنترلر بازی وجود دارد. دردسترس بودن این قابلیت برای کاربران اندروید هنوز تأیید نشده است اما به‌احتمال زیاد همین روش دردسترس این افراد نیز قرار خواهد گرفت.

مشخص نیست نتفلیکس چه‌زمانی ویژگی جدید خدمات بازی خود را به‌طور جهانی برای ۲۳۰ میلیون مشترک خود ارائه خواهد داد. غول سرویس استریم آنلاین قصد دارد امکان اجرای بازی روی هر دستگاهی که برنامه‌ی نتفلیکس را اجرا می‌کند را فراهم سازد و حالا گزارش جدید با این طرح مطابقت دارد.

نتفلیکس سرویس بازی خود را سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی کرد اما بیشتر گزارش‌ها نشان می‌دهند این شرکت همچنان در تلاش است تا مشترکان جدیدی را برای خدمات گیمینگ آنلاین خود جذب کند. به‌عنوان مثال داده‌های یکی از شرکت‌های تجزیه‌وتحلیل اپلیکیشن در سال گذشته نشان می‌دهد بازی‌های نتفلیکس بیش‌از ۲۳ میلیون‌بار دانلود شده‌‌اند و روزانه ۱٫۷ میلیون مشترک آن‌ها را اجرا می‌کنند که این تعداد درواقع یک درصد از پایگاه جهانی مشترکان آن را تشکیل می‌دهد.

لیان لومب، مدیر اجرایی نتفلیکس هفته‌ی گذشته اعلام کرد شرکت متبوعش با هدف ارائه‌ی ارزش بیشتر به جامعه‌ی مخاطبان خدمات استریم بازی خود قصد دارد قبل‌از پایان سال جاری ۴۰ عنوان جدید منتشر کند.

لومب همچنین اعلام کرد نتفلیکس درحال حاضر با همکاری شرکای تجاری خود مشغول ساخت ۷۰ بازی جدید است که ۱۶ مورد آن‌ها را استودیوهای بازی‌سازی داخلی این برند توسعه می‌دهند.

نتفلیکس قصد دارد هرماه بازی‌های جدیدی را به سرویس استریم گیمینگ خود اضافه کند و بدین‌ترتیب مشترکان آن می‌توانند از عناوین مستقل، بازی‌های RPG، ماجراجویی، معمایی و موارد دیگر لذت ببرند.

اینکه افزایش تعداد بازی‌های سرویس استریم بازی نتفلیکس به جذب مشترکان بیشتر کمک خواهد کرد یا نه هنوز مشخص نیست. به‌هرحال ایده‌ی اصلی یعنی دسترسی به بازی‌ها و محتوای سرگرم‌کننده روی تلویزیون و استفاده از گوشی به‌عنوان کنترلر می‌تواند برای بسیاری از افراد جذاب باشد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات