مایکروسافت برای جلوگیری از مداخلات سونی در معامله خرید اکتیویژن، به سیاستمداران روی آورد

سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ایکس باکس و پلی استیشن
مایکروسافت برای مقابله با مداخله‌های سونی برای جلوگیری از معامله‌ی ۶۹ میلیارد دلاری خرید اکتیویژن، از دولت خواست به این موضوع رسیدگی کند.
تبلیغات

سونی به‌عنوان بزرگ‌ترین منتقد مایکروسافت سعی دارد از ادغام اکتیویژن با غول فناوری اهل ردموند جلوگیری کند. مایکروسافت بارها تلاش کرد راهکارهایی را به شرکت ژاپنی پیشنهاد دهد که ازجمله می‌توان به پیشنهاد مجوز ۱۰ ساله‌ی ارائه‌ی Call Of Duty برای پلی‌استیشن اشاره کرد. به‌هرحال سونی همچنین به رد پیشنهادهای سازنده‌ی ویندوز ادامه می‌دهد. جیم رایان، مدیرعامل غول فناوری ژاپنی می‌گوید هدف شرکت متبوعش فقط جلوگیری از نهایی شدن معامله‌ی خرید اکتیویژن است. اکنون مایکروسافت پس‌ از نافرجام ماندن تلاش‌های خود برای سازش، سرانجام آماده است ازطریق مشارکت سیاستمداران، با اقدامات سونی مقابله کند.

یکی از سخنگویان مایکروسافت طی مصاحبه با Axois گفت: «تاکتیک‌های ضدرقابتی سونی نیاز به بحث دارد و ما از تحقیقات بیشتر برای اطمینان از ایجاد شرایط برابر در صنعت بازی‌های ویدیویی استقبال می‌کنیم.»

این بیانیه اخیراً پس‌ از انتشار نامه‌های قانون‌گذاران ارائه شد؛ جایی‌ که از دولت بایدن خواسته شد عدم تعادل در بازار بازی‌های ژاپن را موشکافی کند. اعضای کنگره‌ی ایالات‌ متحده در این نامه‌ها ادعا می‌کنند سونی رفتارهای ضدرقابتی انجام می‌دهد و به برخی اقدامات انحصارگرایانه‌ی غول فناوری ژاپنی اشاره دارند.

سونی با ناشران شخص‌ ثالث بازی قراردادهایی منعقد کرده است. گذشته‌ از این قانون‌گذاران اشاره می‌کنند دولت ژاپن چگونه از شرکت‌های داخلی این کشور حمایت می‌کند و نسبت‌ به رقبای خارجی ازجمله مایکروسافت، مزیت‌هایی برای آن‌ها در نظر می‌گیرد.

به گزارش MSPoweruser، موضوع اقدامات ضدرقابتی سونی در بازار بازی‌های ویدیویی ژاپن ازطریق نامه‌های مختلفی که قانون‌گذاران دموکرات و جمهوری‌خواه به کاترین تای، نماینده‌ی تجاری ایالات‌ متحده و جینا ریموند وزیر بازرگانی ارسال کرده‌اند، مطرح شد. جدا از بررسی این موضوع، هر دو نامه به‌طور خاص درخواست دارند موانعی که جلوی دسترسی شرکت‌های آمریکایی به بازار بازی‌های ژاپن را می‌گیرند، شناسایی شوند. در یکی از این نامه‌ها سیاست مؤثر دولت ژاپن برای عدم پیگرد قانونی درمورد سونی، به‌عنوان مانعی جدی برای صادرات ایالات‌ متحده توصیف می‌شود.

در نامه‌ی جمهوری‌خواهان آمده است: «ژاپن به شرکت‌های بازی‌سازی خارجی اجازه می‌دهد تا محصولات خود را در بازارش عرضه کنند، اما شرکت‌های آمریکایی هرگز در این کشور جایگاه خاصی به‌ دست نیاورده‌اند. مایکروسافت در سال ۲۰۰۲، ایکس‌ باکس را در ژاپن معرفی کرد و با وجود ۲۰ سال سرمایه‌گذاری در این مسیر، هنوز هم سهم ناچیز دو درصدی را از بازار کنسول‌های رده‌بالای بازار آن دراختیار دارد. درک ما این است که دولت ژاپن درمورد مجموعه‌ رفتارهای انحصاری شرکت‌های داخلی خود که امکان دارد قوانین ضدرقابتی‌اش را نقض کنند، اقدامی انجام نمی‌دهد و این شرایط باعث وارد آمدن آسیب به توانایی‌ شرکت‌های آمریکایی برای رقابت در این کشور می‌شود.»

در بخش دیگری از نامه‌ی جمهوری‌خواهان آمریکا آمده است: «ما می‌دانیم سونی ۹۸ درصد از سهم بازار کنسول‌های بازی رده‌بالای ژاپن را دراختیار دارد و با پرداخت پول به ناشران بازی، از آن‌ها درخواست می‌کند محتوای خود را در ایکس‌ باکس ارائه ندهند و بدین‌طریق با روشی سیستماتیک، از دسترسی کاربران ایکس‌ باکس به محتوای مذکور جلوگیری می‌کند.»

در همین حال تای قول داد تا موضوع را بررسی کند و باید دید نتیجه‌ی تغییر رویکرد مایکروسافت برای مقابله با اقدامات سونی به‌ کجا ختم خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات