طراح پلی‌استشن ۶ مشخص شد؛ محصولی جدید در راه است

دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگو پلی استیشن Playstation روی کنسول PS5
شنیده‌ها حاکی از آن است طراح پلی‌استیشن ۵، مارک سرنی، همچنان وظیفه‌ی طراحی نسل بعدی کنسول بازی سونی را برعهده خواهد داشت.
تبلیغات

در هفته‌های اخیر چندین شایعه منتشر شده است که نشان می‌دهند مارک سرنی، طراح پلی‌استیشن ۵، وظیفه‌ی طراحی پلی‌استیشن ۶ را نیز برعهده خواهد داشت. اکثر این گزارش‌ها براساس پتنت اخیر سرنی است که تکنیکی را برای افزایش سرعت ردیابی پرتو در پلی‌استیشن ۵ توضیح می‌دهد. به‌هرحال، بررسی‌های عمیق‌تر نشان می‌دهد این قابلیت احتمالاً در نسل بعدی کنسول بازی سونی ارائه خواهد شد.

براساس گزارش‌های برخی کاربران در توییتر، سرنی مسئول طراحی پلی‌استیشن ۶ است. در برخی از این پست‌ها، اشاره شده است که او مشغول کار روی نام تجاری PS6 است. سایر گزارش‌ها نیز ادعا می‌کنند همین خبر را از برخی منابع موثق شنیده‌اند. بااین‌همه، همچنان نمی‌توانیم با اطمینان در این باره صحبت کنیم.

به‌گزارش گیزچاینا، پتنت جدید سرنی براساس فناوری‌های پلی‌استیشن ۵ ساخته نشده است. به‌نظر می‌رسد PS5 و AMD چنین قابلیتی را در هیچ سخت‌افزاری ارائه نداده‌اند. حق‌ اختراع مذکور از واحد RT (ردیابی پرتو) مثل نمونه‌های اینتل یا انویدیا بهره می‌برد و ظاهراً برای نسل بعدی کنسول سونی در نظر گرفته شده است. طبق گزارش‌های قبلی، پلی‌استیشن ۶ در سال ۲۰۲۷ معرفی خواهد شد. درمقابل، برخی شایعات نشان می‌دهند بازی محبوب Last Of Us 3 برای این کنسول دردسترس قرار خواهد گرفت.

طراح پلی استیشن ۶ سونی

طبق اعلام سونی، پلی‌استیشن ۵ پرو یا اسلیم احتمالاً در آوریل ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد. این محصول درمقایسه‌با پلی‌استیشن ۵ کنونی از تراشه‌ی قدرتمندتر و سیستم‌ خنک‌کننده‌ی جدیدتری بهره خواهد برد.

در برخی از گزارش‌ها، گفته شده است این کنسول بازی از سیستم خنک‌کننده‌ی مایع استفاده خواهد کرد تا بتواند توجه خریداران را بیشتر به خود جلب کند؛ قابلیتی که نمونه‌ی آن را بیشتر در رایانه‌های شخصی گیمینگ مشاهده کرده‌ایم.

بدین‌ترتیب، می‌توان نتیجه گرفت کنسول بعدی سونی به پردازنده‌ی ارتقایافته‌ی AMD مجهز خواهد شد و استفاده از خنک‌کننده‌ی مایع می‌تواند تغییراتی در طراحی آن به‌ارمغان بیاورد.

با‌توجه‌به سابقه‌ی سونی در عرضه‌ی پلی‌استیشن ۴ پرو، این شرکت باید دقت بسیار زیادی در نسخه‌ی پرو پلی‌استیشن ۵ به‌خرج دهد تا از بروز هرگونه اشتباه جلوگیری کند.

تام هندرسون می‌گوید همه‌ی گزارش‌های مربوط به پلی‌استیشن ۵ پرو یا اسلیم واقعیت ندارند. او ادعا می‌کند جدیدترین مدل این کنسول با عنوان نسل دوم PS5 عرضه خواهد شد.

هندرسون اعتقاد دارد سونی تمرکز زیادی روی نسخه‌های جدید پلی‌استیشن ۵ نخواهد کرد تا هزینه‌های تولید را کاهش دهد. او قبلاً گفته بود نسخه‌ی جدید کنسول مذکور اواسط سال ۲۰۲۳ با ارتقای چشمگیری مواجه و احتمالاً تا ماه سپتامبر روانه‌ی بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات