مدیر ایکس باکس از نقش پررنگ هوش مصنوعی در ساخت بازی‌های ویدیویی می‌گوید

چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
فیل اسپنسر / Phil Spencer مدیر ایکس باکس با هودی مشکی در اتاق
فیل اسپنسر، مدیر واحد گیمینگ مایکروسافت، می‌گوید هوش مصنوعی نقش پررنگی در توسعه‌ی بازی‌های ویدیویی دارد.
تبلیغات

فیل اسپنسر، مدیر بخش گیمینگ مایکروسافت، برخلاف بسیاری دیگر از مدیران این حوزه علاقه‌ی زیادی به مصاحبه دارد. اسپنسر در مصاحبه‌ی جدیدی با برنامه‌ی Xbox On به شرایط امروزی و آینده‌ی پلتفرم ایکس باکس و جنجال قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری با اکتیویژن بلیزارد اشاره کرد.

بر اساس گزارش ویندوز سنترال، فیل اسپنسر می‌گوید که به‌زودی به استودیوی Ninja Theory می‌رود تا روی روند توسعه‌ی بازی مورد انتظار Senua's Saga: Hellblade II نظارت کند. اسپنسر می‌گوید مایکروسافت برای رویدادهای مهمی در ماه ژوئن ۲۰۲۳ (خرداد و تیر ۱۴۰۲) آماده می‌شود و تا قبل از آن زمان، بازی بزرگ خاصی معرفی نخواهد شد.

در مصاحبه‌ی جدید از فیل اسپنسر درباره‌ی احتمال توقف انتشار Call of Duty برای پلی استیشن سؤال شد و او گفت: «ماجرای تصاحب اکتیویژن بلیزارد، هرگز درباره‌ی این موضوع نبود.» او می‌گوید مایکروسافت هرگز نخواسته است بازی‌های سری Call of Duty را از دسترس پلتفرم‌های رقیب خارج کند.

مدیر واحد گیمینگ مایکروسافت همچنین گفت قرارداد تصاحب اکتیویژن بلیزارد در وهله‌ی اول روی بازی‌های موبایلی تمرکز دارد، نه Call of Duty. بازی‌های موبایلی بزرگ‌ترین بازار صنعت ویدیوگیم را در اختیار دارند و به عقیده‌ی اسپنسر، ضعیف‌ترین عملکرد پلتفرم ایکس باکس در همین حوزه دیده می‌شود. مایکروسافت از طریق استعداد نیروهای اکتیویژن قصد دارد فعالیت جدی‌تری در بازار بازی‌های موبایلی داشته باشد.

اسپنسر می‌گوید: «ما می‌خواهیم بهترین نسخه‌ی Call of Duty را برای تمامی گیمرهایی که مشغول استفاده از پلتفرم‌های دیگر هستند بسازیم.» مایکروسافت هیچ پوسته یا اسلحه‌‌ای را به‌طور انحصاری در نسخه‌ی ایکس باکس Call of Duty قرار نخواهد داد.

مایکروسافت در حال حاضر برای بستن قرارداد اکتیویژن با مشکلات متعددی مواجه است. نهادهای تنظیم مقررات در آمریکا و اروپا به‌صورت رسمی از مایکروسافت شکایت کرده‌اند، چون اعتقاد دارند که تصاحب اکتیویژن باعث جلوگیری از رقابت در بازار بازی‌های ویدیویی خواهد شد.

فیل اسپنسر در مصاحبه‌ی جدیدش به استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت بازی‌های جدید اشاره کرد: «صنایع هوش مصنوعی و ویدیوگیم همواره با هم در ارتباط بوده‌اند و توانایی‌های هوش مصنوعی روزبه‌روز بیشتر می‌شود.» هوش مصنوعی همواره نقش پررنگی در روند توسعه‌ی بازی داشته و مایکروسافت به‌طور فعالانه در تلاش است از پیشرفت‌های هوش مصنوعی برای بهبود بازی‌های ایکس باکس استفاده کند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات