فروش درخشان پلی استیشن ۵ سونی در فصل پایانی ۲۰۲۲

پنج‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
پلی استیشن ۵
سونی می‌گوید در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۲ موفق شده است ۷٫۱ میلیون کنسول پلی استیششن ۵ به فروش برساند تا آمار کلی فروش به ۳۲٫۱ میلیون برسد.
تبلیغات

سونی در جدیدترین گزارش مالی‌اش اعلام کرد کنسول پلی استیشن ۵ در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۲ قوی‌ترین فصل خود را سپری کرده است. به نوشته‌ی ورج، سونی موفق شد در این بازه‌ی زمانی ۷٫۱ میلیون کنسول PS5 بفروشد. در فصل پایانی سال ۲۰۲۱ آمار فروش پلی استیشن ۵ سونی ۳٫۹ میلیون دستگاه بود.

سونی تا به امروز موفق شده است مجموعا ۳۲٫۱ میلیون کنسول پلی استیشن ۵ به فروش برساند. دستیابی به این آمار فروش اتفاق مهمی برای سونی است، خصوصاً به این دلیل‌ که در دوران همه‌گیری کرونا کمبود تراشه باعث کاهش حجم تولید پلی استیشن ۵ شده بود.

به موجب رشد فروش پلی استیشن ۵، سونی پیش‌بینی سود عملیاتی سال ۲۰۲۲ را افزایش داده و به ۱٫۱۸ تریلیون ین (۹٫۱ میلیارد دلار) رسانده است. البته حتی با وجود افزایش پیش‌بینی‌های سونی، سود عملیاتی این شرکت نسبت‌به سال ۲۰۲۱ به‌میزان دو درصد افت می‌کند.

شمار مشترکین سرویس پلی استیشن پلاس سونی اندکی رشد کرده و به ۴۶٫۴ میلیون نفر رسیده است. این سرویس اشتراکی در فصل پایانی سال ۲۰۲۱ حدودا ۴۸ میلیون کاربر داشت. سونی می‌گوید درآمد ناشی از خدمات نرم‌افزاری حدودا ۱۷ درصد افزایش یافته است.

سونی در تلاش است تا پایان سال مالی ۲۰۲۲ آمار فروش سالانه‌ی پلی استیشن ۵ را به ۱۸ میلیون دستگاه برساند. این شرکت برای عملی کردن هدفش باید تا پیش از فرا رسیدن پایان ماه مارس (اواسط فروردین) ۵٫۲ میلیون دستگاه دیگر بفروشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات