پلی ‌استیشن ۵ به رکورد سریع‌ترین فروش کنسول در تاریخ آمریکا رسید

یک‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
پلی‌استیشن ۵ به رکورد سریع‌ترین فروش کنسول در آمریکا رسید؛ اما فروش آن همچنان کمتر از نینتندو سوییچ است.
تبلیغات

پلی‌استیشن ۵ سونی ‌اکنون به‌عنوان کنسولی شناخته می‌شود که سریع‌ترین فروش را در تاریخ آمریکا داشته است. فروش PlayStation 5 در آمریکا سریع‌تر از فروش هر کنسول دیگری تا این لحظه بوده که یک رکورد جالب ‌توجه به‌حساب می‌آید.

یکی از دلایلی که باعث شده است پلی استیشن 5 به رکورد سریع‌ترین فروش در بین تمامی پلتفرم‌ها دست پیدا کند، کمبود موجودی این کنسول است و خرید سریع در زمان موجود شدن آن در فروشگاه‌های مختلف.

مت پیسکاتلا، تحلیلگر NPD، در پست توییتری خود به آخرین وضعیت بازار بازی ویدئویی در آمریکا پرداخت که در آن، به فروش سریع پلی‌استیشن ۵ با توجه به درآمد دلاری اشاره شده بود.

البته پیسکاتلا به درآمد فروش پلی‌استیشن ۵ اشاره نکرد، اما گفت بازیکنان نزدیک به ۹٫۳ میلیارد دلار برای خرید کنسول، بازی و لوازم جانبی هزینه کرده‌اند.

سونی هنوز آمار رسمی فروش پلی‌استیشن ۵ را اعلام نکرد؛ اما به گزارش Cnet، در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۴٫۵ میلیون دستگاه از این کنسول راهی بازار کرده است.

هیروکی توتوکی، مدیر مالی سونی، اعلام کرده بود که این شرکت قصد دارد تا پایان سال مالی در ماه مارس (۱۱ اسفند) نزدیک ۱۴٫۸ میلیون دستگاه پلی‌استیشن ۵ بفروشد.

البته فروش پلی‌استیشن ۵ آن‌قدر  نبود که بتواند از نینتندو سوییچ در آمریکا پیشی بگیرد. در ماه فوریه (بهمن - اسفند) به دلیل عرضه بازی سوپر ماریو 3D ورلد، فروش نینتندو سوییچ افزایش پیدا کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات