سونی غیرمستقیم به عرضه PS5 Pro در سال ۲۰۲۳ اشاره کرد

یک‌شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دسته دوال سنسن پلی استیش ۵ PS5
یکی از مدیران سونی می‌گوید آغاز سال مالی ۲۰۲۳ لحظه‌ای مهم برای پلی استیشن ۵ خواهد بود. ممکن است در آن دوران شاهد رونمایی مدل پرو این کنسول باشیم.
تبلیغات

کنسول پلی استیشن ۵ سونی حدودا دو ماه پیش، دو ساله شد. با وجود دست‌یابی به قدرت پردازشی قابل توجه، برخی از گیمرها به هنگام عرضه‌ی PS5 اعتقاد داشتند نسل جدید کنسول‌های بازی زودتر از حد انتظار از راه رسیدند. محدودیت‌های متعدد در زنجیره‌ی تأمین باعث شد خرید PS5 در روزهای اولیه‌ی عرضه‌ی این کنسول تقریبا غیرممکن باشد. اکنون شرایط باثبات شده و پلی استیشن ۵ در حال تجربه‌ی فروشی مناسب است. با وجود انتشار شایعاتی مبنی‌بر عرضه‌ی پلی استیشن ۶، به‌نظر می‌رسد سونی خودش را برای تولید پلی استیشن ۵ پرو آماده می‌کند.

بر اساس نوشته‌ی گیزچاینا، تا پیش از عرضه‌ی کنسول پلی استیشن ۵ چندین تیزر با وعده‌هایی مثل گیمینگ 8K با نرخ فریم ۱۲۰fps دیده بودیم. با این‌حال حقیقت این است که پلی استیشن ۵ گاهی اوقات در اجرای بازی‌های 4K با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه نیز به مشکل می‌خورد. وقتی رهگیری پرتو (Ray Tracing) وارد معادله شود، شرایط برای کنسول سخت‌تر می‌شود. رهگیری پرتو یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های امروزی است و بازی‌های ویدیویی را بسیار واقع‌گرایانه‌تر از قبل می‌کند.

در حال حاضر بازی‌های زیادی توانایی بهره‌گیری از حداکثر پتانسیل کنسول‌های نسل جدید را ندارند. در دو سال اخیر بازی‌هایی دیده‌ایم که اکثرا برای گذار به نسل جدید تولید شده‌اند اما با نسل قبل نیز سازگاری کاملی داشته‌اند. انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ بازی‌هایی که کاملا مختص‌به نسل جدید هستند از راه برسند. سونی با علم به این موضوع قصد دارد کنسول PS5 Pro را برای اجرای بازی‌ها با بهترین عملکرد ممکن تولید کند.

هیدئاکی نیشینو، قائم‌مقام ارشد سونی، به‌طور غیرمستقیم می‌گوید که احتمالا در سال مالی ۲۰۲۳ شاهد عرضه‌ی کنسول PS5 Pro خواهیم بود. او در جریان مصاحبه‌با یکی از رسانه‌های ژاپن بخشی از برنامه‌هایی را که سونی برای آینده دارد اعلام کرد. او گفت فعلا نمی‌تواند جزئیات دقیقی ارائه دهد. گفتنی است که سال مالی بعدی سونی از آوریل ۲۰۲۳ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۲) شروع می‌شود.

نیشینو می‌گوید: «تا پایان سال مالی ۲۰۲۲ فروش کنسول پلی استیشن ۵ از مرز ۳۷ میلیون دستگاه عبور می‌کند. ما معتقدیم آن اتفاق، لحظه‌ی مهمی برای این پلتفرم خواهد بود. فعلا نمی‌توانم جزئیات اضافه‌ای ارائه دهد، اما امیدوارم برای سال آینده هیجان‌زده باشید.»

یک افشاگر می‌گوید مدل جدید کنسول پلی استیشن ۵ سونی هم‌اکنون در دسترس برخی از توسعه‌دهندگان قرار دارد. در حال حاضر سونی کنسولش را در دو مدل می‌فروشد که یکی از آن‌ها دیسک‌درایو دارد و دیگری صرفا بازی‌های دیجیتالی را اجرا می‌کند. شایعه‌ها می‌گویند سونی روی مدل جدید PS5 با دیسک‌درایو جداکردنی کار می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات