مایکروسافت بار دیگر اپلیکیشن Photos ویندوز ۱۱ را بازطراحی کرد

پنج‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت که Photos را در سال ۲۰۲۱ بازطراحی کرده بود، بار دیگر طراحی این اپلیکیشن را تغییر داده است تا بیش از پیش با زبان طراحی ویندوز ۱۱ سازگار شود.
تبلیغات

مایکروسافت سال گذشته اپلیکیشن Photos را بازطراحی کرد تا با زبان طراحی سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ سازگارتر شود، بااین‌حال آن‌طور که ورج می‌نویسد روند آزمودن نسخه‌ی جدیدتر Photos هم‌اکنون شروع شده است. ظاهراً این نسخه طراحی جدیدی دارد و بهبودهای اضافه‌ای تجربه می‌کند.

قابل‌توجه‌ترین تغییر Photos در نگاه اول، نمای جدید گالری است. در این نمای جدید به روشی تازه برای جست‌و‌جو در بین تصاویر دسترسی پیدا می‌کنید. مایکروسافت می‌گوید نمای جدید به‌گونه‌ای طراحی شده است که جست‌و‌جو و پیدا کردن تصاویر را ساده کند.

اپلیکیشن جدید Photos یک‌سری تغییرات در بخش Memories اعمال می‌کند. مایکروسافت فعلاً جزئیات این تغییرات را اعلام نکرده است.

اپلیکیشن جدید Photos یک ضعف بزرگ دارد؛ با انتشار Photos جدید، دیگر نمی‌توانید از ابزار ویرایش ویدیو که در نسخه‌ی فعلی Photos موجود است استفاده کنید.

مایکروسافت توصیه می‌کند که برای ویرایش محتواهای ویدیویی سراغ Clipchamp بروید. مایکروسافت از اواخر سال ۱۴۰۰ اپلیکیشن Clipchamp را وارد ویندوز ۱۱ کرده است. سال گذشته Clipchamp به تصاحب مایکروسافت درآمده بود.

آیکون جدید اپلیکیشن Photos ویندوز ۱۱

آیکون جدید اپلیکیشن Photos در ویندوز ۱۱

در صورتی که همچنان به نسخه‌ی قبلی Photos علاقه دارید می‌توانید آن را در فروشگاه آنلاین مایکروسافت دانلود کنید. ردموندی‌ها این نسخه را با نام Microsoft Photos Legacy دردسترس قرار داده‌اند.

نسخه‌ی جدید اپلیکیشن Photos هم‌اکنون برای کاربران اینسایدر ویندوز ازطریق کانال توسعه‌دهنده دردسترس قرار دارد. ماه آینده‌ی میلادی شاهد انتشار این اپلیکیشن برای عموم کاربران خواهیم بود.

مایکروسافت به‌تازگی از برگزاری رویداد جدید سرفیس در تاریخ ۲۰ مهر خبر داده است. شاید Photos جدید هم‌زمان با رونمایی سرفیس‌ها دردسترس قرار بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات