سرویس Xbox Cloud Gaming مایکروسافت اکنون بیش از ۱۰ میلیون کاربر دارد

چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
براساس اعلام مایکروسافت، تعداد کاربران سرویس بازی ابری این شرکت موسوم به Xbox Cloud Gaming به بیش از ۱۰ میلیون نفر رسیده است.
تبلیغات

بر کسی پوشیده نیست که Xbox Game Pass و Xbox Cloud Gaming به موفقیت درخورتوجهی دست یافته‌اند. اگرچه مایکروسافت به‌خصوص در بخش خدمات ابری خود معمولاً توجهی به آمار واقعی نشان نمی‌دهد، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در کنفرانس بیلد ۲۰۲۲ اعلام کرد تعداد کاربران Xbox Cloud Gaming بیش از ۱۰ میلیون نفر است.

بازی‌های ابری هنوز در ابتدای راه خود قرار دارند و مایکروسافت از همان روزهای اول در این بازار حضور داشته است. اکنون دستیابی به بیش از ۱۰ میلیون کاربر در ۲۶ کشور به‌وضوح عملکرد موفق این شرکت را در بازار بازی‌های ابری نشان می‌دهد.

بازی فورتنایت روی xbox cloud gaming

XDA می‌نویسد بخشی از موفقیت Xbox Cloud Gaming مایکروسافت احتمالاً به بازاریابی آن برمی‌گردد؛ زیرا این سرویس در لایه‌های خاصی از طرح اشتراک Xbox Gaming Pass تعبیه شده است. اشتراک Game Pass با انتشار عناوین محبوب اکس‌باکس که معمولاً شامل فضای ابری نیز می‌شود، ارزش خرید بسیار زیادی دارد.

علاوه‌براین با ارتقای اخیر این سرویس به سرورهای مبتنی‌بر اکس‌باکس سری X، امکان اجرای جدیدترین نسل بازی‌ها و دسترسی به سخت‌افزارهای جدید دراختیار کاربران قرار گرفته است. فضای ابری یعنی اینکه دارندگان اکس‌باکس وان می‌توانند از شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت لذت ببرند و آن را با کیفیتی در سطح اکس‌باکس سری X روی کنسول قدیمی‌ خود اجرا کنند.

کتابخانه‌ی بازی‌های ابری نیز به‌طور مدوام در حال رشد است و افرادی که تمایل دارند روی گوشی‌های هوشمند خود بازی کنند، اکنون می‌توانند از طیف وسیعی از عناوین محبوب با کنترل‌های لمسی سفارشی لذت ببرند. یکی از عناوین جدیدی که دردسترس بازیکنان قرار گرفته، فورتنایت است که برای اجرای آن حتی به خرید اشتراک Xbox Game Pass نیازی نخواهید داشت؛ زیرا کاملاً رایگان ارائه شده است. نادلا در سخنرانی رویداد بیلد امسال باردیگر اعلام کرد در آینده عناوین جدید همچنان به Xbox Cloud اضافه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات