سرویس گیمینگ مایکروسافت، تجربه فورتنایت را روی آیفون ممکن می‌کند

جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل به دلیل جنگ حقوقی با اپیک گیمز، فورتنایت را از اپ استور حذف کرده است. بااین‌حال کاربران آیفون و آیپد به‌لطف مایکروسافت می‌توانند فورتنایت را مجدداً تجربه کنند.
تبلیغات

در بحبوحه‌ی جنگ حقوقی بین اپل و اپیک گیمز، فورتنایت (Fortnite) که به‌صورت رسمی از اپ استور حذف شده، به‌لطف مایکروسافت قرار است به آیفون و آیپد بازگردد. براساس آنچه 9to5Mac به نقل از تام وارن می‌نویسد، بتل رویال محبوب اپیک گیمز هم‌اکنون در سرویس Xbox Cloud Gaming مایکروسافت دردسترس قرار دارد. کاربران آیفون و آیپد می‌توانند ازطریق سافاری از Xbox Cloud Gaming استفاده کنند.

این نخستین باری است که یک بازی رایگان به سرویس Xbox Cloud Gaming راه پیدا می‌کند. اسناد دادگاه اپل و اپیک گیمز نشان داد توسعه‌دهنده‌ی فورتنایت موافق توزیع این بازی در سرویس ابری مایکروسافت نبوده است. به‌دلیل به‌توافق‌نرسیدن اپل و مایکروسافت، سرویس Xbox Cloud Gaming در اپ استور ارائه نمی‌شود و کاربران دستگاه‌های اپل باید ازطریق سافاری سراغ استفاده از نسخه‌ی وب آن بروند.

Xbox Cloud Gaming به‌طور عمومی با استقبال مواجه شده و مایکروسافت از زمان آغازبه‌کار رسمی Xbox Cloud Gaming بهبودهای زیادی در آن اعمال کرده است.

اگر می‌خواهید فورتنایت را ازطریق سرورهای ابری در آیپد و آیفون تجربه کنید، راهکار دیگری نیز وجود دارد. انویدیا نیز در سرویس گیمینگ GeForce Now بازی فورتنایت را ارائه می‌دهد.

این‌که آیا اپل مجدداً فورتنایت را به اپ استور اضافه می‌کند، سؤالی است که مشخص شدن پاسخش نیاز به گذر زمان دارد؛ بااین‌حال انتظار می‌رود جنگ حقوقی اپل و اپیک گیمز سال‌ها ادامه داشته باشد و احتمالاً در طول این فرایند شاهد بازگشت فورتنایت به اپ استور نخواهیم بود. اپ استور نتیجه‌ی اولیه‌ی دادگاه را پیروزی برای اپ استور می‌داند، اما هر دو شرکت درخواست تجدیدنظر داده‌اند.

مایکروسافت می‌گوید سرویس گیمینگ ابری‌اش روی دستگاه‌هایی ارائه می‌شود که مجهز به iOS 14.4 و iPadOS 14.4 یا نسخه‌های جدیدتر باشند. دیگر پیش‌نیازها شامل اینترنت ۱۰ مگابیت‌برثانیه‌ای و کنترلر USB یا بلوتوثی مي‌شود.

تجربه‌ی فورتنایت ازطریق Xbox Cloud Gaming نیازی به نصب یا تهیه‌ی اشتراک ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات