موتور بازی سازی آنریل انجین 5 سرانجام دردسترس قرار گرفت

سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آنریل انجین 5، موتور بازی‌سازی جدید اپیک گیمز، سرانجام دردسترس عموم قرار گرفت. توسعه‌ی بازی‌هایی مثل ویچر جدید از مدتی قبل با استفاده از این موتور آغاز شده است.
تبلیغات

اپیک گیمز تقریباً دو سال پس از رونمایی اولیه‌ی آنریل انجین ۵ (Epic Games Unreal Engine 5)، این موتور بازی‌سازی نسل جدید را دردسترس قرار داده است. اپیک در قسمتی از رویداد State of Unreal که امروز برگزار شد، رسماً اعلام کرد دانلود نسخه‌ی جدید آنریل انجین ممکن شده است.

براساس گزارش ورج، نسخه‌ی جدید آنریل انجین بهبودهای متعددی ربرای توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدئویی به‌ارمغان می‌آورد؛ ازجمله بهبود عملکرد و رابط کاربری به‌روزشده. بااین‌حال، مهم‌ترین تغییرات آنریل انجین 5 حاصل استفاده از چند فناوری جدید هستند که برای خلق محتواهای بصری واقع‌گرایانه‌تر طراحی شده‌اند.

یکی از این فناوری‌ها، Lumen نام دارد که اپیک گیمز آن را راهکار کاملاً پویا برای نورپردازی سراسری (GI) خطاب می‌کند. به‌لطف این فناوری، نورپردازی در محیط بازی‌های ویدئویی بیش‌ازپیش به واقعیت نزدیک می‌شود.

فناوری دیگر Nanite است. اپیک گیمز می‌گوید Nanite به توسعه‌دهندگان امکان خلق بازی‌ها و تجربه‌هایی را می‌دهد که حجم عظیمی جزئيات هندسی در خود دارند.

افزون‌براین، آنریل انجین 5 شامل ابزارهای کاربردی‌تری نظیر قابلیت تقسیم‌بندی بخش‌های محیط جهان‌باز است تا اعضای تیم بتوانند مستقلاً روی ناحیه‌های مختلف کار کنند. به‌طورکلی، انتظار می‌رود ابزارهای ارائه‌شده‌ب آنریل انجین 5 توسعه‌ی بازی‌های عظیم را ساده‌تر کنند.

استودیو بازی‌سازی سی‌دی پراجکت رد پیش‌تر گفته است که قصد دارد نسخه‌ی بعدی بازی‌های ویچر را با استفاده از آنریل انجین 5 تولید کند.

این نخستین‌باری است که آنریل انجین 5 دردسترس عموم قرار می‌گیرد؛ اما پیش‌تر خود اپیک گیمز بازی‌هایی را با استفاده از این موتور توسعه داده است. اواخر سال گذشته‌ی میلادی، فورتنایت سراغ استفاده از آنریل انجین 5 رفت و در همان زمان، شاهد انتشار بازی The Matrix Awakens بودیم.

مدیرعامل اپیک گیمز می‌گوید این شرکت تا پیش از انتشار عمومی آنریل انجین جدید آن را از زوایای مختلف بررسی کرده است تا توسعه‌دهندگان هنگام انتشار عمومی این موتور بازی‌سازی با باگ مواجه نشوند.

موتورهایی نظیر آنریل انجین در چند سال اخیر صرفاً برای توسعه‌ی بازی‌های ویدئویی استفاده نشده‌اند و از آن‌ها برای ساخت اپلیکیشن و البته فیلم و سریال نیز استفاده شده است. برای مثال، The Mandalorian از موتور آنریل استفاده کرده است.

یکی از مدیران اپیک می‌گوید به‌لطف آنریل انجین 5 و نسل جدیدی از سخت‌افزار گیمینگ، انتظار می‌رود تلاقی بیشتری را بین مدیوم‌های مختلف نظیر سینما و بازی شاهد باشیم.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات