سازنده GTA برای ورود به حوزه NFT در گیمینگ، شرکت Zynga را خواهد خرید

سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت بازی‌سازی Take-two شرکت Zynga، خالق بازی FarmVille را با مبلغی معادل ۱۲٫۷ میلیارد دلار خواهد خرید. این در حالی است که مدیران Take-Two اخیرا درباره‌ید NFT در حوزه‌ی گیمینگ صحبت کرده‌اند.
تبلیغات

Zynga با انتشار عناوینی مثل FarmVille و Words With Friends، نام خود را در حوزه‌ی بازی‌های موبایلی مطرح کرد؛ اما اخیراً به‌سمت بازی‌های NFT مبتنی‌بر فناوری بلاک‌چین حرکت کرده است. این شرکت امروز اعلام کرد که با قراردادی به‌ ارزش ۱۲٫۷ میلیارد دلار به غول بازی‌سازی دنیا، یعنی Take-Two Interactive فروخته خواهد شد.

به‌گزارش دی‌کریپت، Take-Two Interactive، شرکت مادر برندهای مطرح بازی ازجمله Rockstar Games و 2K Games، مجموعا حق امتیازهای بزرگی مثل Grand Theft Auto ،Red Dead Redemption ،NBA 2K و Borderlands را دراختیار دارد. انتظار می‌رود این معامله تا ۳۰ ژوئن انجام شود که بخشی از آن به‌طور نقد و بخش دیگر در قالب سهام پرداخت خواهد شد.

Zynga اوایل سال گذشته دو اعلامیه منتشر کرد که نشان‌دهنده‌ی تغییر مسیر این شرکت به‌سمت بازی‌های مبتنی‌بر پلاک‌چین است؛ بازی‌هایی که از NFT پشتیبانی می‌کنند. NFT مثل سند مالکیت آیتم دیجیتالی منحصر‌به‌فردی عمل می‌کند و می‌تواند مواردی مثل زمین‌های دیجیتال (مثل The Sandbox) یا موجودات رنگارنگی را شامل شود (مثل Axie Infinity) که بازیکنان می‌توانند از آن‌ها در صحنه‌های نبرد استفاده کنند.

ماه نوامبر، Zynga مت ولف را به‌عنوان معاون بازی‌های بلاک‌چین استخدام کرد و قصد دارد NFT‌ را با IP موجود خود ادغام کند و بازی‌های جدید مبتنی‌بر ارزهای دیجیتال را نیز از ابتدا بسازد.سپس در دسامبر، این شرکت با شرکت زیرساخت بازی‌های بلاک‌چین Forte همکاری کرد تا به اجرای این برنامه‌ها کمک کند. Zynga هنوز اولین بازی‌های مبتنی‌بر بلاک چین خود را معرفی نکرده است.

استراوس زلنیک، مدیرعامل Take-Two Interactive، امروز در کنفرانس تلفنی گفت که خرید Zynga این امکان را فراهم می‌کند تا به فرصت‌های جدی در حوزه‌ی Web3 رسیدگی کند.

در ماه‌های اخیر، شرکت‌های سازنده‌ی بازی‌های ویدئویی سنتی علاقه‌ی بیشتری به فضای ارزهای دیجیتال نشان داده‌اند. یوبی‌سافت آیتم‌های درون بازی مبتنی‌بر تزوس (Tezos) را در دسامبر برای Ghost Recon: Breakpoint عرضه کرد. Square Enix نیز برنامه‌های خود را برای ساخت بازی‌های مبتنی‌بر NFT تأیید کرد و اندرو ویلسون، مدیر اجرای الکترونیک آرتز، بیان کرد که NFT بخش مهمی از آینده‌ی این شرکت خواهد بود.

بااین‌حال، چنین اقداماتی باعث واکنش شدید بازیکنان بازی‌های ویدئویی شده است. یوبی‌سافت در راه‌اندازی پلتفرم NFT خود با مقاومت گیمرها مواجه شد؛ اما تصمیم گرفت به برنامه‌های طولانی‌مدت خود ادامه دهد. Developer GSC Game World نیز برنامه‌هایش را برای راه‌اندازی NFT در بازی آینده‌ی خود موسوم به S.T.A.L.K.E.R لغو کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات