مدیر فعلی ایکس باکس احتمال استفاده از NFTها را رد نکرد

دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
مطالعه 3 دقیقه
فیل اسپنسر، معاون اجرایی بازی‌های مایکروسافت، در مورد به خطر افتادن جنبه سرگرم‌کننده بازی‌ها با استفاده از فناوری بلاک چین، تردیدهایی مطرح کرده است، با این حال احتمال استفاده از پروژه‌های NFTها را نیز رد نکرد.
تبلیغات

امروزه استفاده از فناوری بلاک چین در حوزه‌‌های مختلف در حال افزایش است و هم‌زمان نیز تنش‌هایی در مورد به‌کار‌گیری آن‌ها وجود دارد. در همین راستا جهت‌گیری فیل اسپنسر و دیدگاهش درباره آینده بازی‌های مبتنی بر بلاک چین، به عنوان مدیر فعلی غول بازار صنعت بازی، اهمیت زیادی دارد.

به گزارش bitcoinist، اسپنسر در مصاحبه‌ای دیدگاه خود درباره پروژه‌های NFT را اینگونه بیان کرد:

فکر می‌کنم در حال حاضر گمانه‌زنی‌ها و آزمایش‌های زیادی در مورد پروژه‌های NFT وجود دارد که بیشتر آن‌ها به جای تمرکز بر سرگرمی به هدف بهره‌کشی از انسان‌ها ایجاد شده‌اند.

نکته مثبتی که در میان صحبت‌های اسپنسر برای علاقه‌مندان به بازی‌های NFT وجود دارد، این است که او مستقیماً مخالفتی با این فناوری نشان نداده و احتمال استفاده از NFTها را در ایکس باکس رد نکرده است و تنها با روش به‌کار‌گیری آن‌ها مشکل دارد.

دلیل اصلی موفقیت در صنعت بازی

طبق تحقیقات آنچه باعث موفقیت در صنعت بازی می‌شود و فرصت‌های بی‌یایانی برای این صنعت به ارمغان می‌آورد، خلاقیت در طراحی است.

با اینکه عمده مردم کسب درآمد را محرک توسعه و رشد اکثر صنایع می‌دانند، اما در صنعت بازی نگاه هنری و خلاقانه و کیفیت خلاقیت به کار رفته در طراحی بازی‌ها نقش مهمی در گسترش و انتشار موفق آن‌ها ایفا می‌کند.

استفاده از NFTها در شخصی‌سازی هویت‌‌ها، آیتم‌ها و آواتار‌های درون بازی می‌تواند به خلاقیت بیشتر گیمر‌ها کمک کند؛ این کاربرد با مفهوم اصلی صنعت بازی نیز هم‌خوانی دارد و تا حدی موفقیت بازی‌های مبتنی بر بلاک چین را توضیح می‌دهد. البته سودآوری هم عامل مهمی در ایجاد انگیزه برای گیمرها محسوب می‌شود.

بازی‌های NFT: بازی‌هایی برای کسب درآمد

اکسی اینفینیتی یکی از نمونه‌های بازی‌های NFT است که در سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰) محبوبیت بالایی پیدا کرد؛ این بازی تا ماه اکتبر (مهر) در مجموع ۲٬۵۹ میلیارد دلار از فروش NFT به دست آورد.

اکسی اینفینیتی بازی برای کسب درآمد است که بر‌پایه بلاک چین اتریوم ساخته شده، دو توکن با نام‌های AXS و SLP دارد و کاربران می‌توانستند آن‌ را به صورت رایگان دانلود کنند.

axs-all-graph-coinmarketcap

نمودار قیمتی اکسی اینفینیتی

شرکت تولیدکننده بازی‌های کامپیوتری Valve چندی پیش اعلام کرده بود که از ارائه هر عنصری در بازی‌های خود که ارزشی مالی در دنیای واقعی داشته باشد، به فروشگاه استیم خودداری خواهد کرد و در مقابل اپیک گیمز رسما مجموعه قوانین کلی خود را برای پشتیبانی از این بازی‌ها را منتشر کرد.

مجموعه این اتفاقات نگاه‌ها را به سمت پلتفرم‌های دیگر تولید‌کننده بازی سوق داده است.

با این حال به نظر می‌رسد که اسپنسر هنوز نتوانسته موضع خود را مشخص کند و تصمیمی قطعی برای استفاده از فناوری بلاک چین در بازی‌های خود بگیرد.

شما درباره موضع‌گیری و دیدگاه فیل اسپنسر درباره استفاده از فناوری بلاک چین و بازی‌های NFT چه دیدگاهی دارید؟ با وارد شدن این بازی‌ها به بازی‌های ایکس باکس موافقید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات