استریم زنده کودکان کوچک‌تر از ۱۶ سال در چین ممنوع شد

چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق قانون جدید وضع‌شده در چین، کودکان کوچک‌تر از ۱۶ سال دیگر اجازه استریم زنده نخواهند داشت. دولت چین دلیل این محدودیت را کنترل تعامل کودکان با بازی‌های ویدئویی و اینترنت عنوان کرد.
تبلیغات

شورای ایالتی چین برنامه‌ای ده‌ساله برای تربیت کودکان در این کشور تنظیم و آن را با عنوان مجموعه جدیدی از دستورالعمل‌های ملی منتشر کرده است. به‌گزارش techspot، هدف از تنظیم این دستورالعمل‌ها محدود‌کردن مدت زمان و پولی است که کودکان چینی در سرویس‌های آنلاینی از‌جمله سرویس‌های استریم زنده صرف می‌کنند.

طبق این قانون، تمامی سرویس‌های استریم زنده در این کشور دیگر اجازه نخواهند داشت تا به کودکان کوچک‌تر از ۱۶ سال خدمات ارائه دهند و برای ادامه فعالیت خود، باید از این قانون تبعیت کنند. کشور چین برای کنترل کودکان و اجرایی‌شدن این قانون از سیستم شناسایی یکپارچه‌ای استفاده خواهد کرد.

livestreaming

رسانه‌های دولتی چین اوایل آگوست ۲۰۲۱ (خرداد ۱۴۰۰) بازی‌های آنلاین را داروی اعتیاد‌آور معرفی کردند و خواستار اعمال محدودیت‌هایی برای استفاده از آن‌ها شدند. ۲۴ ساعت بعد از انتشار این خبر، ارزش شرکت تنسنت (Tencent) و نت‌ایز (NetEase) روی هم بیش از ۶۰ میلیارد دلار از ارزش سهامشان را از دست دادند.

در اواخر همان ماه، انجام بازی‌های ویدیویی در طول هفته برای کودکان خردسال چینی ممنوع شد و طبق این قوانین، کودکان می‌توانستند تنها یک ساعت در روزهای آخر هفته بازی کنند. گفتنی است پیش از وضع این قانون، کودکان چینی اجازه داشتند هر روز یک‌ونیم ساعت برای بازی‌های ویدئویی وقت بگذارند.

صدها شرکت سازنده بازی چینی در پاسخ به این قانون‌گذاری متعهد شدند که از قوانین جدید پیروی کنند. تنسنت در بیانیه‌ای موافقتش را با این قانون اعلام کرد و گفت:

ما از راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌های تنظیم‌کننده‌های این قانون قدردانی می‌کنیم و سخت تلاش خواهیم کرد تا با تمام قانون‌گذاری‌هایی سازگار شویم که برای جلوگیری از اعتیاد جوانان به بازی‌های ویدئویی تنظیم شده‌اند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره محدودیت‌های دولت چین برای دسترسی کودکان به بازی‌های ویدئویی چیست؟ آیا محدودیت‌های یادشده برای کودکان این کشور مفید خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات