فیل اسپنسر: سرویس xCloud به‌خوبی روی استیم دک کار می‌کند

دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
فیل اسپنسر چند روزی مشغول بازی با یک استیم دک بوده است و می‌گوید این دستگاه به‌خوبی از پس اجرای سرویس گیمینگ ابری ایکس باکس برمی‌آید.
تبلیغات

استیم دک از جهات مختلف جالب توجه به نظر می‌رسد؛ یک پی‌سی گیمینگ قابل حمل که طبق گفته‌های Valve می‌تواند تمام بازی‌های آرشیو استیم را اجرا کند و از طرفی دیگر، بدون محدودیت به کاربر اجازه می‌دهد سیستم‌عامل یا نرم‌افزار شخص ثالث دلخواه خود را روی آن نصب کند. گفته می‌شود روی استیم دک حتی می‌توان فروشگاه‌های دیگر بازی را نصب کرد. حال ممکن است برای کاربران Cloud Gaming (یا xCloud) این سؤال پیش بیاید که آیا می‌توان از این سرویس نیز روی استیم دک استفاده کرد و اگر پاسخ مثبت است، سرویس گیمینگ ابری مایکروسافت با چه کیفیتی روی آن اجرا می‌شود؟

فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس، به‌تازگی در توییتر به این سؤال جواب داده است. درواقع اسپنسر یک هفته‌ای می‌شود که یک دستگاه استیم دک در اختیار دارد و در این مدت بازی‌های مختلفی روی آن امتحان کرده است؛ بازی‌هایی از قبیل Age of Empires و Halo. او می‌گوید تجربه‌ی این بازی‌ها روی استیم دک لذت‌بخش است و کلاد گیمینگ روی دستگاه ولو «به‌خوبی» اجرا می‌شود. این خبر خوبی برای کسانی است که در عین اینکه از کلاد گیمینگ استفاده می‌کند، قصد خرید استیم دک دارند. البته اگر کلی بخواهیم نگاه کنیم، حالا می‌دانیم استیم دک از یک سرویس گیمینگ مهم دیگر هم پشتیبانی می‌کند.

استیم دک قرار است به‌صورت محدود در اواخر سال ۲۰۲۱ و اوایل سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود. البته به‌ نظر می‌رسد که بیشتر خریداران برای تحویل سفارششان باید مدت بیشتری منتظر بمانند.

نظر شما در مورد قابلیت‌های استیم دک، به‌خصوص پشتیبانی آن از بازی‌های کلاد چیست؟ کدام ویژگی‌های این کنسول قابل حمل نظر شما را بیشتر به خود جلب کرده و می‌تواند شما را برای خرید آن مجاب کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات