همکاری AMD و ولو برای بهبود عملکرد بازی‌های پی‌سی در استیم دک

سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
ولو و AMD با همکاری یکدیگر، درایور ACPI CPUFreq را بهینه می‌کنند تا بازی‌های پی‌سی با حفظ کیفیت و کارایی، روی استیم دک که بر پایه لینوکس کار می‌کند، اجرا شوند.
تبلیغات

از راه رسیدن کنسول استیم دک می‌تواند حامل اخبار خوبی در زمینه اجرای بازی‌ها روی لینوکس باشد. این پی‌سی قابل حمل که قرار است دسامبر سال جاری میلادی (آذر و دی) به بازار عرضه شود، آخرین راهکار ولو برای ورود به بازار سخت‌افزار است. در اخبار خوانده بودیم که استیم دک امکان نصب ویندوز را برای کاربران فراهم می‌کند؛ اما می‌دانیم به‌صورت پیش‌فرض، از توزیع آرچ لینوکس با همراهی آخرین نسخه‌ی سیستم عامل استیم استفاده می‌کند.

بازی‌ها روی استیم دک از طریق یک لایه سازگاری با نام پروتون اجرا خواهند شد. ولو تمرکز زیادی روی این لایه گذاشته است تا از این طریق بتواند امکان سازگار شدن استیم دک با طیف وسیع‌تری از بازی‌ها را فراهم کند. البته همه می‌دانند که بازی‌های پی‌سی با همان کارایی و عملکرد، روی لینوکس اجرا نمی‌شوند. این مسئله به‌خصوص روی سخت‌افزار AMD بیشتر دیده می‌شود که همان سخت‌افزار مورد استفاده در استیم دک است.

چنین مشکلی در اصل از درایور رابط قدرت و تنظیمات پیشرفته مقیاس‌دهی سرعت CPU یا همان ACPI CPUFreq driver ناشی شده است که منجر به ضعف در مقیاس‌دهی عملکرد CPU می‌شود؛ اما بر اساس ادعای Phoronix، ولو و AMD در حال کار برای برطرف کردن این مشکل هستند.

در واقع AMD نمای کلی بهبودهای مورد نظر در این حوزه را در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان X.Org یا همان XDC و در خلال گفتگویی با عنوان «طرح پیشنهادی جدید برای مقیاس‌دهی عملکرد CPU به منظور تنظیم پروتون-VKD3D» اعلام خواهد کرد.

فکر می‌کنید ولو و AMD می‌توانند تجربه بازی‌های پی‌سی روی استیم دک لینوکسی را با همان کیفیت و عملکرد ممکن کنند؟

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات