اضافه شدن ویژگی مرتبط با PS5 در آپدیت پلی استیشن 4

یک‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سونی قرار است در آینده‌ی نزدیک آپدیت 9.0 را برای پلی استیشن 4 منتشر کند. با این آپدیت تروفی‌های پلی استیشن 5 روی پلی استیشن 4 قابل مشاهده خواهند بود.
تبلیغات

سونی در حال حاضر مشغول آماده کردن آپدیتی بزرگ برای پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 است. شاید اینجا برای برخی سؤال پیش بیاید که چرا بااینکه ماه‌ها از عرضه‌ی پلی استیشن 5 می‌گذرد، سونی همچنان آپدیت‌های بزرگ با شماره‌ی رند برای کنسول نسل هشتمی خود ارائه می‌دهد؛ این موضوع به این خاطر است که ده‌ها میلیون‌ بازیکن در سراسر جهان هنوز با پلی استیشن 4 بازی می‌کنند و احتمالا خیلی از آن‌ها به‌زودی‌ نمی‌توانند پلی استیشن 5 تهیه کنند.

البته یک دلیل دیگر  برای ادامه‌ی پشتیبانی از پلی استیشن 4 وجود دارد و آن این است که این کنسول با کنسول نسل نهمی سونی سازگارتر و هماهنگ‌تر شود. در همین راستا، پلی استیشن 4 قرار است آپدیت شماره‌ی 9.0 را دریافت کند که ویژگی مهم آن این است که با دریافت آن می‌توان تروفی‌های پلی استیشن 5 را روی این کنسول مشاهده کرد.

در حال حاضر یکی از مواردی که شاید کاربران پلی استیشن 4 را آزار بدهد، این است که هیچ نوع تروفی پلی استیشن 5 در رابط کاربری قدیمی این کنسول نمایش داده نمی‌شود. این مشکل حتی به بازی‌های انحصاری پلی استیشن 5 محدود نیست و تمام عناوینی که بازیکن برای اولین‌ بار روی پلی استیشن 5 شروع کرده است، شامل می‌شود.

پلی استیشن 4 و 5

کاربران پلی استیشن 4 زمانی که می‌خواهند صفحه‌ی اطلاعات تروفی‌های پلی استیشن 5 را باز کنند، با صفحه‌ای خالی و عبارت «تروفی‌ها در دسترس نیستند» مواجه می‌شوند؛ دلیل این مشکل این است که پلی استیشن 5 از فرمت جدیدی برای داده‌های تروفی‌ها استفاده می‌کند که پلی استیشن 4 قادر به پشتیبانی از آن نیست.

با آپدیت 9.0 پلی استیشن 4 این مشکل به‌طور کامل رفع خواهد شد و کاربران این کنسول به‌زودی قادر خواهند بود اطلاعات تروفی بازی‌هایی چون Demon’s Souls ،Marvel’s Spider-Man: Miles Morales و بازی‌های PS4 که برای اولین‌ بار با استفاده از قابلیت بکواردز کامپتیبیلیتی روی PS5 تجربه کرده‌اند، مشاهده کنند. البته این مورد فقط به دیدن تروفی‌های کاربر محدود نمی‌شود و بازیکنان می‌توانند تروفی‌های که دوستانشان روی پلی استیشن 5 دریافت کرده‌اند، مشاهده و حتی در منویی دیگر، با آن‌هایی که خودشان گرفته‌اند مقایسه کنند.

احتمالا خیلی از کاربران پلی استیشن 4 که هنوز موفق به خرید کنسول جدید‌تر نشده‌اند، با خود فکر می‌کنند این ویژگی زیاد به دردشان نمی‌خورد؛ اما بسیاری از طرفداران پلی استیشن هر دو کنسول را در اختیار دارند و مثلاً ممکن است دو نفر از اعضای یک خانواده هر کدام کنسول خود را در اتاق‌های مختلف داشته باشد و موقعیت‌هایی از این دست. همچنین خیلی‌ها بااینکه هنوز موفق به تهیه‌ی پلی استیشن 5 نشده‌اند، برایشان مهم است که تروفی‌های دوستانشان را مشاهده کنند.

دوال شاک 4، دسته پلی استیشن 4 سونی مشغول ساطع کردن نور نارنجی روی میز داخل اتاق تاریک

آپدیت 9.0 علاوه بر این ویژگی، موارد دیگری هم به کنسول نسل قبل سونی اضافه خواهد کرد. مثلاً پس از این آپدیت صاحبان گروه‌ها می‌توانند پیام‌ها را حذف کنند. همچنین اگر کسی را بلاک کنید، این گزینه را هم خواهید داشت که گروهی که تنها شما و فرد بلاک‌شده در آن هستید، ترک کنید. با آپدیت 9.0 اگر کودکی با حساب مخصوص خود بخواهد از برخی ابزارهای ارتباطی پلی استیشن 4 مانند وویس چت، پیام متنی و ابزارهای برقراری ارتباط درون بازی‌ها استفاده کند، این موضوع از طریق اپ پلی استیشن و کنسول به والدین او اطلاع داده می‌شود.

پلی استیشن 5 رکورد پرسرعت‌ترین فروش را در میان تمام کنسول‌های پلی استیشن شکسته و تمرکز سونی در حال حاضر روی پشتیبانی و بهبود این کنسول معطوف شده است؛ اما با توجه با دلایلی که گفته شد، این موضوع به این معنی نیست که در آینده‌ی نزدیک پشتیبانی از پلی استیشن 4 را متوقف می‌کند. البته آپدیت 9.0 پلی استیشن 4 ویژگی‌های زیادی به آن اضافه نمی‌کند؛ اما نشان می‌دهد که سونی همچنان قصد دارد با قدرت از کنسول نسل هشتمی خود و کاربران زیادش حمایت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات