اشاره به سرویس بازی ابری والمارت در ایمیل‌های محرمانه اپیک گیمز

جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
مطالعه 3 دقیقه
اسناد فاش‌شده در پرونده‌ی دادگاه اپل و اپیک گیمز نشان می‌دهد والمارت در حال توسعه‌ی سرویس ابری بازی بوده و قصد داشته بازی‌های اپیک گیمز نظیر فورتنایت را روی آن قرار دهد.
تبلیغات

سرویس بازی مبتنی‌بر فضای ابری والمارت (Walmart) که با نام رمز پروژه‌ی طوفان (Project Storm) شناخته می‌شود و هرگز معرفی نشده، به‌تازگی در ایمیل‌های محرمانه‌ی جدیدی رؤیت شده است. سند جدیدی در قالب پرونده‌ی بین اپل و اپیک گیمز در دادگاه نشان می‌دهد والمارت قصد داشته توجه ناشران بزرگ مثل اپیک گیمز را جلب و بازی‌هایی مثل فورتنایت را روی سرویس خود منتشر کند.

براساس گزارش ورج، مارک رین، هم‌بنیان‌گذار اپیک گیمز، در ایمیلی که تاریخ ارسالش به آوریل ۲۰۱۹ (فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۸) برمی‌گردد، گفته است: «من دموی والمارت را با کنترلر ایکس باکس روی یک گوشی اندرویدی بازی کردم و تجربه‌ی ارائه‌شده مثل انجام بازی پلی استیشن 4 بود و لذت بیشتری نسبت‌به بازی روی اندروید یا iOS به من منتقل کرد».

مارک رین همچنین تصویری از یک وسیله‌ی مخصوص را با دیگر اعضای تیم مدیریتی اپیک گیمز به اشتراک گذاشته است. این تصویر نشان داد والمارت قصد داشته از طریق وسیله‌ی مورد اشاره امکان متصل کردن گوشی به کنترلر را فراهم کند. ظاهرا والمارت می‌خواسته این وسیله را با قیمت بسیار پایینی در حدود دو دلار بفروشد. 

نحوه طراحی سرویس بازی ابری والمارت / Walmart

سندی که به ایمیل ضمیمه شده بود نشان می‌دهد والمارت در تلاش بوده توجه ناشرانی نظیر اپیک گیمز را به سرویس بازی ابری خود جلب کند. این شرکت برنامه داشته سرویس اختصاصی‌اش را روی ویندوز اجرا کند و سراغ پشتیبانی از استیم، یوپلی، اوریجین، اپیک گیمز استور، بتل‌دات‌نت و بتسدا لانچر برود.

هنوز مشخص نیست که والمارت می‌خواسته سرویس را در چه تاریخی راه‌اندازی کند، بااین‌حال قرار بوده نسخه‌ی بتای سرویس در جولای ۲۰۱۹ (تیر و مرداد ۱۳۹۸) از راه برسد. طرح اولیه‌ی فاش‌شده از پروژه‌ی طوفان والمارت نشان می‌دهد این سرویس شباهت بسیار زیادی به دیگر سرویس‌های استریم بازی داشته و رابط کاربری آن از فهرست بازی‌ها، ژانرها و قابلیت جست‌و‌جو تشکیل شده است. 

اسکرین شات رابط کاربری سرویس بازی ابری والمارت / Walmart

والمارت به‌دنبال ایجاد «اکوسیستمی باز» بوده تا کاربر بتواند بازی‌ها را از سرورهای ابری استریم یا به‌شکل محلی دانلود و اجرا کند. فناوری به‌کاررفته در سرویس بازی ابری والمارت LiquidSky نامیده می‌شود که در مالکیت والمارت قرار دارد. LiquidSky پیش‌تر پیش‌نیازهای خود را از سرویس ابری IBM و پردازنده‌های گرافیکی انویدیا دریافت می‌کرد و به‌نظر می‌رسد کامپیوتر ویندوزی قدرتمندی برای گیمینگ در فضای ابری محسوب می‌شود.

نخستین گزارش‌ها با محوریت سرویس بازی والمارت در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، بااین‌حال این سرویس تاکنون به‌صورت رسمی معرفی نشده است. افرادی به ورج گفته‌‌اند شماری از ناشران و توسعه‌دهندگان آمادگی خود برای ساخت یا میزبانی از بازی‌ها در سرویس والمارت را اعلام کرده‌اند، اما به هنگام آغاز دنیاگیری ویروس کرونا آغازبه‌کار سرویس والمارت تعلیق شده است. مشخص نیست که والمارت به‌طور کلی برنامه‌هایش را لغو کرده یا سرویس بازی ابری این شرکت در آینده از راه می‌رسد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات