کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا فروش بتسدا به مایکروسافت را تأیید کرد

یک‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا فروش بتسدا به مایکروسافت را تأیید کرد. ارزش این معامله ۷٫۵ میلیارد دلار اعلام شده است.
تبلیغات

یکی از اخبار مهم صنعت بازی‌های ویدئویی در ماه‌های گذشته فروش شرکت Zenimax Media به مایکروسافت بود. Zenimax Media، شرکت مادر بتسدا، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های بازی‌سازی دنیا به حساب می‌آید. به‌گزارش گیم‌اسپات، مایکروسافت برای خرید Zenimax Media پیشنهادی به‌ارزش ۷٫۵ میلیون دلار داده بود و حالا این معامله را کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تأیید کرده است.

این سازمان اعلام کرد خبر فروش Zenimax Media به مایکروسافت چهاردهم اسفند ماه تأیید شده و مشکلی در آن دیده نشده است. بااین‌حال، مایکروسافت منتظر تأیید کمیسیون اروپا است تا بتواند رسما خبر به‌پایان‌رسیدن این معامله را اعلام کند. طبق اعلام گزارش‌های مختلف، کمیسیون اروپا نیز ۱۵ اسفند ماه این معامله‌ی بزرگ صنعت بازی‌های ویدئویی را تأیید کرده است.

اگر روند این معامله را سازمان‌های مرتبط نهایی کنند، مایکروسافت مالک رسمی تمام بازی‌های شرکت Zenimax Media، از‌جمله بازی‌های بتسدا می‌شود. ناگفته نماند مایکروسافت با خرید Zenimax Media می‌تواند تمام بازی‌های این شرکت را به سرویس گیم پَس اضافه کند.

با تأیید شدن این خرید، مایکروسافت به تمام استودیوهای بازی‌سازی Zenimax Media از جمله Bethesda Game Studios، id Software و Tango Gameworks و بازی‌های آن‌ها دسترسی خواهد داشت. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات