مشکل دریفت در کنترلر پلی استیشن ۵، سونی را راهی دادگاه کرد

یک‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
گروهی از گیمرها به‌ دلیلی مشکل دریفت کنترلر دوال‌سنس پلی‌استیشن ۵ از سونی شکایت کردند.
تبلیغات

دیروز در اخبار به این موضوع اشاره شد که مشکل دریفت در کنترلرهای پلی ‌استیشن 5 کاربران را کلافه کرده و مشکلات زیادی برای آن‌ها به وجود آورده است. امروز مشخص شد این مشکل بالاخره پای سونی را به دادگاه باز کرده ‌است. بر اساس گزارش‌ها، شرکت حقوقی CSK&D دادخواستی در دادگاه ثبت کرده است. این شرکت قبلا اقدام مشابهی علیه نینتندو و مشکل دریفت جوی‌کان‌های این کنسول انجام داده بود.

به گزارش Eurogamer، طرح دعوی در دادگاه نیویورک شکل گرفته است و مدعیان، فردی به نام لمارک ترنر از ایالت ویرجینیا و تعداد زیادی مشتری ناراضی دیگر هستند.

دادخواست این افراد در تاریخ ۱۲ فوریه ثبت شده است. این افراد اعلام کرده‌اند که مشکل کنترلر پلی‌استیشن ۵ باعث می‌شود شخصیت بازی بدون دخالت بازیکنان حرکت کند.

افراد بیشتری هم این مشکل را گزارش داده‌اند و در شبکه‌های اجتماعی سروصدای زیادی به راه انداخته‌اند. بسیاری از کاربران حتی سونی را متهم کرده‌اند که از این مشکل باخبر است. آن‌ها می‌گویند سونی کنترلرهای دوال‌سنس را با همان تجهیزات و قطعات دوال‌شاک پلی‌استیشن 4 راهی بازار می‌کند؛ چرا که کنترلرهای دوال‌شاک همین مشکل را داشتند.

همچنین مشخص شده است که کاربران مدت‌زمان زیادی منتظر تعمیر کنترلرهای خود می‌مانند و روند پیچیده‌ای برای ثبت در خواست پشت سر می‌گذارند و هزینه ارسال کنترلر برای تعمیر را هم باید بپردازند.

لمارک ترنر به این موضوع اشاره کرده است که کنسول خود را در تاریخ ۵ فوریه خریداری کرد و کنترلر آن از همان روز با مشکل دریفت مواجه بود. او با سونی تماس گرفت و به او گفته شد با ریست کردن کنسول مشکل برطرف خواهد شد؛ اما این اتفاق رخ نداد. ترنر در نهایت مجبور شد کنترلر دیگری با قیمت ۷۰ دلار خریداری کند.

دعوی حقوقی به ‌واسطه شرکت CSK&D در جریان است و باید ببینیم واکنش سونی به این اقدام چیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات