مشکل دریفت در کنترلرهای پلی استیشن ۵ دردسرساز شد

شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌تازگی تعدادی از گیمرها به این موضوع اشاره کرده‌اند که کنترلرهای پلی ‌استیشن ۵ با مشکل دریفت مواجه شده‌اند.
تبلیغات

کنترلر دوال‌سنس یکی از ویژگی‌های مهم پلی استیشن ۵ به‌حساب می‌آید؛ اما به نظر می‌رسد که این کنترلرها به دردسر جدیدی برای گیمرها و حتی سونی تبدیل شده‌اند. براساس گزارش TechSpot، به‌تازگی گروهی از کاربران گزارش داده‌اند که کنترلرهای دوال‌سنس پلی استیشن ۵ مشکل دریفت دارند. دریفت به حرکت خودکار آنالوگ‌ها گفته می‌شود که می‌تواند تجربه‌ی بازی‌های اول‌شخص را برای گروه زیادی از گیمرها غیرممکن کند.

یکی از کاربران پلی استیشن ۵ در وب‌سایت ردیت به این موضوع اشاره کرده است که مشکل دریفت پس از ۱۰ روز از خرید کنسول به‌وجود آمد. او به روش‌های مختلف سعی کرده است این مشکل را برطرف کند؛ اما موفق نبوده است. کاربر دیگری نیز ویدئویی ۱۵ ثانیه‌ای از بازی دستینی ۲ منتشر کرده است که مشکل دریفت را نشان می‌دهد. در این ویدئو، مشخص است که گیمر آنالوگ‌ها را لمس نمی‌کند؛ اما شخصیت بازی در حال حرکت است.

مشکل دریفت در کنترلرهای مختلف دیده شده است. برای مثال، کنسول نینتندو سوییچ هم با این مشکل روبه‌رو شد و حتی کار به جایی رسید که کاربران از نینتندو شکایت کردند. این مشکل در زمان ایکس‌باکس وان برای کنترلر الیت هم پیش آمد که بازهم گیمرها از مایکروسافت شکایت کردند.

حالا وب‌سایت Kotaku در گزارشی به این موضوع اشاره کرده است که مشکل دریفت شامل وارانتی پلی استیشن ۵ می‌شود و حتی کاربران می‌توانند کنترلرشان را پس بفرستند. البته پرتال طراحی‌شده برای این موضوع کاربران را با روندی بسیار پیچیده و پردردسر مواجه می‌کند. در بخش‌هایی از این فرایند، به تماس‌های تلفنی و گوش‌دادن به پیام‌های خودکار بسیار طولانی نیاز است. همچنین، هزینه‌ی ارسال کنترلرها به‌عهده کاربران خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات