استیم و پلی ‌استیشن ۵ رسما در چین عرضه می‌شوند

سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت ولو اعلام کرد که نسخه مخصوص چین فروشگاه استیم منتشر شده است و سونی در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱، کنسول پلی ‌استیشن ۵ را در این کشور عرضه می‌کند.
تبلیغات

نسخه جهانی بسیاری از سرویس‌ها، اپلیکیشن‌‌ها و حتی دستگاه‌های مختلف ممکن است در هر لحظه توسط دولت‌های مختلف مسدود شود. این موضوع در کشور چین بیش از هر جای دیگری دیده می‌شود. بسیاری از سرویس‌های مطرح دنیا در چین فعالیت نمی‌کنند؛ مثلا استیم به شکل رسمی عرضه نشده است و حتی کنسول‌های بازی تا همین چند وقت پیش رسما عرضه نشده بودند؛ اما به نظر می‌رسد به‌زودی شاهد عرضه استیم در چین خواهیم بود. در گفت‌وگویی با Eurogamer مشخص شد که نسخه مخصوص استیم برای چین تأیید رسمی را از مقامات این کشور دریافت کرده است.

استیم برای چین از آدرس Store.steamchina.com در دسترس خواهد بود. ‌اکنون بیش از ۴۰ بازی در این فروشگاه عرضه می‌شود که از بین آن‌ها می‌توان به DOTA 2 و CSGO اشاره کرد.

گیمرها چینی که کنسول‌های بازی را انتخاب کرده‌اند،می‌توانند در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ شاهد عرضه رسمی پلی‌استیشن ۵ در این کشور باشند. عرضه کنسول‌های بازی در چین از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ ممنوع بود؛ البته مدل‌های مخصوص چین پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ بعدا در این کشور عرضه شد. حالا به نظر می‌رسد پلی‌استیشن ۵ اولین کنسول نسل نهمی خواهد بود که رسما در بازار این کشور عرضه می‌شود. در حال ‌حاضر مایکروسافت برنامه‌ای برای عرضه ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس در چین ندارد؛ اما قطعا این اتفاق به‌زودی رخ می‌دهد.

چین بازار بزرگی برای شرکت‌های بازی‌سازی دنیا به‌حساب می‌آید و می‌تواند درآمد زیادی برای آن‌ها ایجاد کند. بسیاری از بازی‌سازان دنیا در چین فعالیت می‌کنند و عرضه نسخه مخصوص چین استیم که کاملا از نسخه جهانی جدا است، می‌تواند درآمد زیادی برای ولو ایجاد کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات