چالش‌های ساخت بازی برای ایکس باکس سری اس مایکروسافت

سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مدیران استودیوی The Riftbreaker می‌گوید اگر مایکروسافت تنها کنسول ایکس باکس سری ایکس را می‌ساخت، کار توسعه‌دهندگان راحت‌تر می‌شد.
تبلیغات

براساس گزارش Wccftech، بازی The Riftbreaker یکی از جالب‌ترین عناوین مستقلی است که به‌زودی منتشر می‌شود. به‌عقیده‌ی کارشناسان، این بازی نه‌تنها گیم‌پلی لذت‌بخشی دارد بلکه از یک ‌سری قابلیت فناوری‌محور استفاده می‌کند تا تجربه‌ی بهتری ارائه بدهد.

The Riftbreaker که بر پایه‌ی موتور بازی‌سازی اختصاصی شرکت توسعه‌دهنده‌ی آن به نام Schmetterling Engine 2.0 ساخته شده است، از چندین مشخصه‌ی دایرکت ایکس 12 آلتیمیت (DirectX 12 Ultimate) پشتیبانی می‌کند که از بین آن‌ها می‌توانیم به سایه‌های مبتنی‌ بر رهگیری پرتو، تکنیک Ambient Occlusion بر پایه‌ی رهگیری پرتو و نرخ سایه‌زنی متغیر اشاره کنیم.

 Wccftech که پیش‌تر نگاهی به نسخه‌ی آزمایشی بازی The Riftbreaker انداخته بود، به‌تازگی با پاول لکی، مدیر ارشد عملیاتی Exor Studios،‌ مصاحبه کرده است تا اطلاعات بیشتری درباره‌ی این بازی کسب کند. لکی به دیدگاهش درباره‌ی کنسول ایکس باکس سری اس مایکروسافت اشاره کرد و چالش‌های توسعه‌ی بازی برای پلتفرم‌های نسل جدید را برشمرد. 

پاول لکی می‌گوید ایکس باکس سری اس به بهینه‌سازی‌های اضافه نیاز دارد. او و اعضای تیمش توانسته‌اند به‌سادگی بازی The Riftbreaker را در ایکس باکس سری ایکس کامپایل کنند؛ اما انجام این کار روی ایکس باکس سری اس به کارهای دیگری هم نیاز داشته است. البته او اشاره می‌کند که برای اجرای بازی با وضوح 1080p روی ایکس باکس سری اس به انجام کارهای زیادی نیاز نیست.

پاول لکی از تشابه معماری پردازنده‌ی مرکزی دو کنسول نسل جدید ایکس باکس به‌عنوان اتفاقی مثبت یاد می‌کند و می‌گوید مقیاس‌دهی به جلوه‌های گرافیکی بسیار ساده‌تر از مقیاس‌دهی به گیم‌پلی است. براساس گفته‌های لکی، وقتی بحث به ابعاد دنیای هر بازی می‌رسد مقدار حافظه‌ی در دسترس، عاملی تعیین‌کننده در بسیاری از مواقع است و همین موضوع باعث می‌شود تجربه‌ی بازی در ایکس باکس سری اس تحت تأثیر حافظه‌ی در دسترس قرار بگیرد.

او می‌گوید از زاویه‌ی دید توسعه‌دهنده، اگر صرفا یک کنسول نسل جدید ایکس باکس تولید می‌شد کار بسیار راحت‌تر بود؛ اما با درنظرگرفتن تمامی شرایط، لکی اعتقاد دارد که مایکروسافت برای تولید کنسولی ارزان‌تر که بتواند بازی‌های نسل جدید را اجرا کند تصمیم خوبی گرفته است.

مقاله‌های مرتبط:

    هدف پاول لکی و اعضای تیمش این است که جلوه‌های رهگیری پرتو را به نسخه‌های مربوط‌ به کنسول‌های نسل بعد بازی The Riftbreaker اضافه کنند؛ البته برای اجرای بازی The Riftbreaker روی ایکس باکس سری اس، جلوه‌های رهگیری پرتو باید کاهش یابند. بازی The Riftbreaker فعلا تاریخ انتشار مشخصی ندارد. 

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات