KFConsole، سیستم گیمینگ قدرتمند با محفظه‌ای برای گرم‌کردن مرغ، معرفی شد

چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
رستوران زنجیره‌ای KFC در اتفاقی غیرمنتظره، KFConsole را معرفی کرد. KFConsole متشکل از قطعاتی قدرتمند برای اجرای بازی‌ها به‌‌صورت 4K/120fps است که هم‌زمان مرغ شما را گرم نگه می‌دارد.
تبلیغات

کی اف سی (KFC) رستوران زنجیره‌ای بزرگ آمریکایی که به فست‌فودهایش معروف است، ژوئن سال جاری میلادی (خرداد و تیر ۱۳۹۹) ویدئویی روی توییتر منتشر کرد و مدعی شد که روی کنسولی با توانایی اجرای بازی‌ها با وضوح 4K و نرخ ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه کار می‌کند. بسیاری از کاربران ویدئو KFC را ویدئویی طنز دانستند؛ بااین‌حال ظاهرا چشم‌انداز KFC برای حضور در صنعت بازی‌های ویدئویی کاملا واقعی و جدی است.

در همین زمینه، کی اف سی رسما سیستم گیمینگ خود را با همکاری شرکت کولر مستر (Cooler Master) تولید کرد و قصد دارد به‌زودی آن را به بازار عرضه کند. محصول گیمینگ کی اف سی با نام کی اف کنسول (KFConsole) شناخته می‌شود و قرار است درون کیس سفارشی Cooler Master CN100 قرار بگیرد و قدرت پردازشی خود را از بسته‌ی Intel NUC 9 دریافت کند.

کنسول کی اف سی قدرت پردازشی زیادی دارد؛ اما اصلی‌ترین نکته‌ی آن محفظه‌ی گرم‌کننده‌ی مرغ است

به‌علاوه، این سیستم گیمینگ از یکی از کارت‌های گرافیک سری Asus RTX و یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی NVMe SSD شرکت سیگیت (Seagate) استفاده خواهد کرد. درحال‌حاضر، دقیقا نمی‌دانیم در KFConsole از چه مدل پردازنده‌ی مرکزی (CPU) و پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) استفاده شده است.

در نظر داشته باشید KFConsole قدرت پردازشی زیادی دارد؛ اما اصلی‌ترین نکته درباره‌ی آن به قدرت پردازشی چشمگیر برای اجرای بازی‌های ویدئویی با وضوح و نرخ فریم درخورتوجه مربوط نمی‌شود. KFC‌ می‌گوید محفظه‌ای برای گرم‌کردن مرغ درون KFConsole قرار داده شده است تا حین بازی‌کردن، مرغ را داغ بخورید. 

کنسول KFC که این شرکت آن را مرحله‌ی بعدی در نوآوری گیمینگ خطاب می‌کند، در ابتدا قرار بود ۱۲ نوامبر ۲۰۲۰ (۲۲ آبان ۱۳۹۹) معرفی شود؛ اما دنیاگیری ویروس کرونا روی تاریخ معرفی و عرضه‌ی آن تأثیر گذاشت. براساس پستی که ماه گذشته‌ی میلادی در توییتر منتشر شد، KFC برنامه داشت KFConsole را دسامبر ۲۰۲۰ (آذر و دی ۱۳۹۹) به بازار عرضه کند؛ اما با درنظرگرفتن این حقیقت که تعطیلات کریسمس به‌زودی آغاز می‌شود، احتمالا عرضه‌ی محصول در سال ۲۰۲۱ اتفاق می‌افتد.

KFC می‌گوید کنسولش را یکی از مادسازهای حرفه‌ای پی سی با نام تیم ملمبورگ ملقب ‌به Timpelay ساخته است که یکی از اعضای تیم CMODX کولر مستر محسوب می‌شود. ظاهرا KFC پیش از آغاز فرایند تولید محصول، رندر کاملی از آن تهیه کرده است؛ زیرا ملمبورگ مجبور شد زمان زیادی صرف کند تا مطمئن شود بسته‌ی پردازشی Intel NUC 9 و محفظه‌ی گرم‌کننده‌ی مرغ بدون مشکل درون بدنه جای می‌گیرند. او در گفت‌و‌گو با رسانه‌ی تامزگاید اعلام کرد اصلی‌ترین مشکل او، فهمیدن نحوه‌ی چینش قطعات درون کیس بوده است تا بتواند دستگاه را بدون فداکردن عملکرد سیستم خنک‌کننده در ابعادی کوچک بسازد.

محفظه گرم کننده مرغ در KFConsole / کنسول کی اف سی

طبق گفته‌ی ملمبورگ، طراحی استوانه‌ای دشوار است و اضافه‌کردن محفظه‌ی گرم‌کننده‌ی مرغ نیز مستقلا سختی‌هایی دارد. اضافه‌کردن این دو مشخصه به کامپیوتر‌ی شخصی قدرتمند کاری بسیار سخت است؛ به‌همین‌دلیل، ملمبورگ مجبور شده است روزها زمان برای ساخت مدلی سه‌بعدی از دستگاه زمان بگذارد.

گرمای قطعات در KFConsole، مرغ را گرم نگه می‌دارد

نکته‌ی جالب این است که Intel NUC 9 و محفظه‌ی گرم‌کننده‌ی مرغ در KFConsole کاملا از هم جدا نیستند. در ابتدا، فکر می‌کردیم NUC 9 و محفظه‌ی گرم‌کننده‌ی مرغ کاملا مستقل و ازطریق برخی روش‌های خاص کنارهم قرار داده شده باشند. بااین‌حال به‌گفته‌ی KFC، گرمای ناشی از فعالیت Intel NUC 9 در KFConsole به گرم‌ماندن مرغ کمک می‌کند. در این طراحی نوآورانه لازم است قطعات مختلف به‌وسیله‌ی پوشش‌هایی خاص به‌دقت از هم جدا شوند؛ زیرا قطعا روغنِ غذا برای قطعات کامپیوتر‌های شخصی آسیب‌رسان است.

نمای بالا سیستم گرم کننده مرغ در KFConsole / کنسول کی اف سی

استیو جیمز، مدیر جهانی روابط‌عمومی در کولر مستر، می‌گوید واکنش طرفداران KFC به‌حدی خوب بود که نمی‌شد KFConsole را به محصولی واقعی تبدیل نکرد. این گفته نشان می‌دهد شاید KFC از همان ابتدا قصدی جدی برای تولید سیستم گیمینگ نداشت؛ اما وقتی میزان استقبال مردم را دید، تصمیم گرفت به‌طورجدی سراغ ساخت محصول برود.

ظاهرا KFC قصد دارد KFConsole را با قطعاتی همراه کند تا این سیستم توانایی رقابت با کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 را داشته باشد. درحال‌حاضر، قیمت و تاریخ عرضه‌ی KFConsole مشخص نشده است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی کنسول کی اف سی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات